torsdag 7 maj 2009

Så var det dags igen... :-(

Tänk om allt kunde få vara bra för en gångs skull!!! Jag hann inte ens jobba två veckor innan gallvägsbesvären åter däckade mig! Kände redan i tisdagskväll att något var på gång men först i natt blev det ordentligt. Fick ont i hela kroppen men speciellt i höger sida av mage och rygg och när jag vaknade hade jag feber. Bara att ringa jobb och förklara läget...
Hade också en bokad tid hos läkaren som sköter min sjukskrivning. Planen var ju tidigare att jag skulle jobba 75% vid det här laget, men nu har jag inte ens kunnat arbetsträna ovanpå mina 50%. Fick förlängd sjukskrivning på 50% t.o.m. 28/6 men ska så fort hälsan tillåter försöka arbetsträna upp till 75%. Vill verkligen klara det och försöka jobba 75% från 29/6 och sen kanske komma upp i 100% under hösten. Behöver ju klara det minst 90 dagar för att inte utförsäkras från F-kassan från januari. Knepiga regler för oss som har en s.k. kronisk sjukdom...

Har sovit ett par timmar mitt på dagen och skulle sen ner till Previa på möte som min chef bokat. När jag kom dit var det dock ingen som visste att jag skulle komma och den jag skulle träffa var inte ens där...undrar var det falerat. Lite irriterande eftersom jag kört dit trots att jag inte mådde bra. Fick en ny tid på måndag så då hoppas jag allt stämmer.

Den värsta smärtan sitter just nu bak i höger sida av ryggen. Ofta där jag får ont och nu har jag sett samband flera gånger med mina mag- och ryggsmärtor. Lämnade blodprov idag som jag får svar på imorgon och påbörjade antibiotika enligt kirurgens ordination. Kontaktade också min sköterska för att informera att jag är dålig igen. Mycket mer kan jag inte göra...känner inte för att bli inlagd igen utan försöker hantera det här hemma så gott jag kan. Denna gången är det i alla fall skönt att barnen slipper se mig så här. Bättre att dom är hos pappa när jag är dålig...

Försöker se positivt på tillvaron men det är bannemej inte lätt när jag hela tiden tvingas tampas med sjukdomar som jag inte kan påverka själv. Smått frustrerande...

Men det är åtminstone vår!!! (även om de senaste dagarna mest påmint om höst...men det vänder!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar