fredag 8 maj 2009

Inte mycket att göra...orkar inte...

...fick samtal från Försäkringskassan idag...deras Försäkringsläkare anser inte att det finns någon anledning att jag ska vara sjukskriven längre...fick en lång förklaring och ärligt talat orkar jag inte ens bry mig eller oroa mig...senast den 1 juni måste jag arbeta 100% eller klara mig utan inkomst. Bara att välja...valet känns rätt enkelt...inte mycket att göra...
Känns såklart lite oroligt eftersom det är stor skillnad på att jobba 50% som jag gör nu, då det finns tid för vila, återhämtning och rehabilitering - och att i ett enda svep öka på till 100% utan att ha hunnit arbetsträna innan. Det kommer att bli stora kontraster, framförallt eftersom jag inte jobbat 100% på 7 år (förutom ca 1½ månad förra året, mellan de två operationerna...) Dessförinnan var jag ju sjukskriven helt eller delvis i 3 år och innan dess arbetade jag bara 80-85%. Alltså har jag inte jobbat 100% under en längre tid, sen innan Felix föddes...

Har inte mått så bra idag heller, men fick provsvaren idag och de var okej. Hoppas jag har hunnit bromsa det i tid med antibiotikan så jag kan gå och jobba på måndag. Men först hoppas jag kunna gå och fira Tina imorgon som fyllt 50 år, det har jag sett framemot.

Pappa kom hit idag och lämnade min cykel som han lagat punka på - tack så mycket! Vi kollade också igenom var han ska tapetsera och började dra ner lite tapet i sovrummet. Imorgon ska jag försöka gå och kolla ut vilken tapet jag vill ha där. Också ska jag besiktiga bilen...får se hur mycket jag orkar. Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar