fredag 15 maj 2009

Dags att ladda batterierna...

...för nu är det bara två veckor kvar innan jag börjar jobba heltid! Känns som det är en evighet sen jag gjorde det sist, vilket det iofs också är! Denna vecka har jag varit extremt trött, gissar att det är gallvägsinflammationen som hängt kvar trots antibiotika. Tog sista tabletterna igår och har mått riktigt bra, sluppit illamåendet, så antagligen berodde det på medicinen. Hoppas nu jag kan hålla mig frisk över hela sommaren! Hade varit härligt att få njuta och vara frisk denna sommaren med tanke på hur förra året var...
Nu när det väl är spikat och bestämt med jobbet så känns det rätt okej. Häromdagen fick jag en annorlunda känsla av att på nåt vis vara på väg att bli "normal"...låter kanske knäppt, men på nåt vis är man ju inte det när man är sjukskriven...man är en belastning för samhället, strulig på arbetsplatsen, ekonomin blir lidande, förklaringar krävs och dessutom ovanpå allt det så mår man inte bra!!! Sen är det ju inte sagt att jag kommer att må bättre bara för att jag börjar jobba mer, tvärtom kommer jag att vara dödstrött, men så är det ju för de flesta. Får väl försöka ladda batterierna den vecka jag är ensam och sen är det full rulle under barnveckan. Men som sagt, det blir inte så länge innan det är semester. Ska vara ledig v.26-27 och 31-32. Veckorna däremellan är barnen hos sin pappa som har semester medan jag jobbar.

Men just nu känns det som att det skulle va skönt att göra något avkopplande nästa helg som är långhelg. Barnen är hos sin pappa och jag får antagligen ledigt från jobb på fredagen eftersom det lutar åt att alla barn är lediga. Fyra dagar ledigt och helt själv...känns som jag får hitta på nåt!

Imorgon är det fotboll för Felix, sen ska han på kalas i Hbg och sen spelar Max match. Så imorgon har jag fullt upp!
Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar