söndag 12 april 2009

Påsken så här långt...

Lite blandade känslor den här helgen...saknar barnen som är hos pappa men är dessutom ensam eftersom jag och "min" Lars valt att gå skilda vägar. Av olika anledningar men helt överens... Dessa storhelgerna är sådär utan barn, men samtidigt måste jag vänja mig vid att så är mitt liv...
Fredagen började med en lång sovmorgon - sååå skönt! Sen körde jag till fam. Svensson i Trelleborg och hade som vanligt en jättebra eftermiddag och kväll tillsammans med dem. Det blev en långpromenad, god mat, mycket prat och helt igenom jättetrevligt!
På lördagen spelade Felix sin första fotbollscup, Team Sportia cupen i Häljarp. Jag cyklade dit (i kraftig motvind!) och såg deras 4 matcher. Tyvärr förluster i alla men de lyckades göra minst ett mål i varje match och de var lika glada ändå. Kul att se! Medvind hem så jag fortsatte med en extra cykelrunda ner om stan, konsthallen, linjen och ut till Borstahusen där jag tog en promenad ut på Piren. Åh, va jag älskar havet!
Väl hemma slockande jag på soffan utmattad av hel dags frisk luft och cyklande. När jag vaknade igen tyckte jag att det fick va slut på att sitta här hemma ensam. Ringde min kollega Anne som gärna kom och hälsade på. Planerade att gå på krogen men satt och snackade o drack vin till kl.3 på natten istället... Så idag söndag har jag varit lite trött...tog en sovmorgon som snarare blev en sovdag...gick upp på eftermiddagen nån gång...gäsp!
Blir en lugn kväll idag, ska sen upp och tvätta kl.6 imorgonbitti innan barnen kommer hem. Äntligen!!!
Hoppas ni haft en bra påsk såhär långt och att den fortsätter så! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar