måndag 13 april 2009

Annandag med familjen

Idag har det varit ännu en solig dag och för mig började den tidigt - tvättedag, suck...
Tog en tur till Blomsteraffären och köpte jord och krukor och tog förmiddagen till att plantera om lite krukväxter, det behövdes verkligen, minns inte när jag gjorde det sist...
Vid lunchtid kom äntligen Max och Felix hem igen! Dom hade haft en bra påskvecka hos sin pappa och bl.a. hade Max fått ny cykel - dödsfräck!
På eftermiddagen cyklade vi till mamma & pappa för att träffa hela min familj, nämligen föräldrar, syskon och barnens kusiner. Som vanligt blev det supergod mat och dryck och även vi stora fick påskpresent. Tack så mycket :-)
Här har Max lagt beslag på lillkusin Melker
Melker fick såklart påskägg, tyckte att han behövde både skor och solglasögon, men såg sen att någon annan hade hunnit före... Kan kanske vara bra med dubletter?
Nu närmar påsklovet sig sitt slut och en ny arbetsvecka hägrar imorgon. Det har varit skönt att vara ledig, men eftersom jag stundtals har tyckt det varit lite ensamt så är jag nu glad att lovet är över. Barnen är här igen och allt är som det ska :-)
Nu återstår att se om jag får någon operationstid i veckan...har jag nu väntat så här länge så kan det gott vänta tills barnen åkt till sin pappa igen...men får såklart vara glad för den tid det blir..
Ha en bra vecka alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar