tisdag 14 april 2009

Nu blir det operation...

I middags fick jag telefonsamtal från kirurgen i Lund och fick besked att de har en operationstid till mig redan på torsdagmorgon denna vecka. Ooopppssss..här går det undan...
För att allt ska kunna förberedas i tid måste jag vara där inne redan imorgon förmiddag och det blev med blandade känslor jag fick ta itu med allt praktiskt här hemma: meddela jobb att jag inte kommer dit på ett bra tag, kontakta barnens pappa som får ta hand om barnen redan imorgon trots att de precis kommit hit, meddela ändrade tider till fritids, kontakta försäkringskassan, ordna skjuts till Lund imorgonbitti, avboka allt som var planerat den kommande veckan (tyvärr missar vi er igen vänner...får kalasa en annan dag), fixa födelsedagspresent till Felix kompis som har kalas på söndag, se till så räkningar är betalda, hämta grejer på jobb som jag behöver, etc... Det känns just nu som jag är helt speedad av allt som snurrar i mitt huvud som måste hinnas med... Men när jag väl är på sjukhuset så kan jag inte göra så mycket åt det jag glömt...

Jag har däremot redan hunnit kolla att det finns datorer på sjukhusbiblioteket (för mig som fortfarande inte har någon laptop - skulle vilja ha en minivariant...) :-) Om jag har ork och får röra på mig litegrann så kan jag kanske blogga därifrån, haha... Dock ska ni nog i så fall ta det jag skriver med en nypa salt eftersom jag brukar vara lite smådrogad när jag är nyopererad, haha...

Det jag dock med säkerhet vet är att jag kommer att läggas in på Kirurgavdelningen 13, där brukar man få ha mobilen igång så det kommer jag att ha så fort jag är någorlunda vaken.

Vi hörs! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar