söndag 26 april 2009

Härliga vänner jag har!

Får väl erkänna att jag känt mig lite nere och ensam på sistone. Allt med hälsan, misslyckad operation, ingen man, kass ekonomi har påverkat mig lite negativt. Men efter denna helgen känns det härligt. Från att ha trott att jag skulle vara rätt så ensam så blev det en oväntat social helg... Efter fredagens besök i Teckomatorp och Svalöv och sedan lördagens fotboll, så följde lördagskvällen med några timmars umgänge med Cecilia och Dick och deras barn. Först en stund hemma hos dem sen gick vi ner på Pumphuset i Borstahusen och satt ute och njöt av den vackra solnedgången. Lite blåsigt men mysigt.

Idag var jag duktig och röjde undan en hel del här hemma. På eftermiddagen kom kusin Hanna och hälsade på. Vi fikade och snackade och njöt av värmen på balkongen. Alltid lika mysigt att träffa dig "Kusse". Knappt hade hon gått hem innan kollegan Anne hörde av sig och ville ha sällskap. Jag hade bestämt mig för att stryka undan en massa tvätt så hon fick komma hit och hålla mig sällskap. Tänk vad mycket roligare det är att stryka när någon samtidigt ligger i soffan och snackar med mig! Och tack för presenten...

Hade dygnet haft fler timmar så skulle jag även vilja träffa min f.d. svägerska som hörde av sig idag, men jag lovar, det ska snart bli av!

Nu är det dags att fixa till det sista här innan sängen kallar. Imorgon ska jag äntligen börja jobba igen. Fortsätter med 50% som innan men hoppas snart kunna öka på. Har haft lite ont i magen idag men hoppas det inte ska påverka jobbet. Nu längtar jag dit efter både kollegor och barn. Och imorgon kommer Max hem och på tisdag kommer Felix. Jippie!!! Då är allt som det ska :-)

Önskar er alla en härlig vecka och hoppas att värmen håller i sig! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar