torsdag 26 mars 2009

Vintern hälsar på igen

För tillfället tror man knappast sina ögon när man tittar ut...precis när jag börjat fundera på att sätt på sommardäcken på bilen, så har det börjat snöa igen...inget man längtar efter nu precis. Längtar efter våren och sommaren och av den anledningen började jag leta soliga bilder, hittade den här på Max och Felix på fjolårets karneval. Får njuta av mina små solstrålar i väntan på den riktiga solen.

Förutom vädret har veckan varit ok...har varit ganska mycket att stå i de senaste dagarna. Det blir ofta så när barnen är hos sin pappa, att jag bokar in en massa så till sist blir det nästan lite mycket...men igår handlade det om jobb, utvecklingssamtal, läkarbesök, föräldrautbildning och sen en tur till Lödde. Idag var det lite ärende i morse, sen sjukgymnasten i Svalöv, jobb och därefter körde jag och lämnade bilen på Hedbergs eftersom den ska genomgå en förhandskoll imorgon inför besiktningen. Jag tog cykeln med och cyklade hem, men då började ovädret. Usch va kallt det var, måste vara skönt för mamma & pappa att vara på Kanarieöarna när det är så här ruggit hemma. Dom åkte igår och har enligt sms-rapporteringen det jättebra.

Tyvärr har jag börjat bli lite förkyld igen, men vad kan man vänta sig vid denna årstiden? På jobb är det mest magsjuka, men det hoppas jag slippa! Imorgon jobbar jag förmiddag (och då har jag faktiskt lyckats jobba en HEL vecka!!!) sen är det tvättedag på eftermiddagen. Också ska jag hämta bilen och hoppas slippa några överraskningar efter kontrollen, i alla fall inga dyra...

Det blir nog en lugn helg, är lite sugen på att gå på bio men den jag vill se går inte här förrän på söndag. Men imorgon är det ju Let´s dance-finalen så kvällen är räddad även om jag är ensam. På lördagmorgon ska jag till Svalöv och passa min brorson Melker, det är jättelängesen vi träffades så jag hoppas att han inte bara sover...

Max ringde förresten idag och berättade att han haft 37,5 rätt av 41 på deras första NO-prov idag. Jätteduktigt! Då blir man stolt! Pappa Lars var med Felix på utvecklingssamtal i veckan och även han hade fått jättemycket beröm. Felix alltså... ;-)

Ha en trevlig helg allihop och kör försiktigt!

1 kommentar:

  1. Hmm, vad skönt att se att du också kan blanda i hop saker och ting. Då är jag ursäktad nu att jag kallade dig faster...

    SvaraRadera