tisdag 24 mars 2009

Den friske har tusen önskningar - den sjuke bara en...

Fick idag äntligen kontakt med en av mina läkare på kirurgen i Lund. Tyvärr fick jag beskedet att det behövs en ny operation, likadan som de två tidigare. Tyvärr är ju den proceduren lite långdragen eftersom Röntgenläkare först måste sätta in dränageslangen och sen måste den sitta en tid... de två andra gångerna har jag haft dränet i 2-2½ månad. Hoppas kunna korta ner det denna gången, men vet inte alls om det är möjligt. Har inte fått någon tid än men Kirurgen skulle göra en beställning till röntgen. Samtidigt som det var skönt att få ett rakt besked utan att det behöver göras mer utredningar, så känns det rent ut sagt för jäkla ruttet. Eftersom det inte har gått så bra de andra två gångerna så är ju inte mina förhoppningar så värst stora... Så imorgon ska jag till min vårdcentralsläkare och berätta för honom att min rehabiliteringsplan spricker. Hade ju tänkt börja jobba 75% nästa vecka men det är ju inte lönt eftersom jag kommer vara sjukskriven helt i samband med operationen. Eftersom det skulle innebära lite omflyttning av personal på jobb så ställer det till det onödigt mycket...men det kan jag inte hänga upp mig på. Får koncentrera mig på att bli frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar