lördag 28 mars 2009

Moster Maria passade systersonen Melker

Förlåt, jag blandade visst ihop begreppen lite...hade tydligen skrivit att jag skulle passa min brorson, men han är 16 år och klarar sig förhoppningsvis utan min tillsyn... Det var såklart min systerson Melker jag skulle passa idag.

Kl.9 var jag på plats i Svalöv för att få instruktioner kring mat och sömn och naturligtvis för att hinna träffa Tina och Melker en stund. Tina gav sig sen iväg på Barnloppisen och jag och Melker tog en lång skön promenad. Jag bestämde mig för att lära honom allt jag kan! Jag är ju trots allt hans fadder och det uppdraget tar jag på stort allvar!
Vi började med att titta på de vackra blommorna i trädgården, men då sa han till mig:
"-Du moster, de är visserligen jättefina men jag trodde faktiskt det va dags för mig att sova" så jag kände att det var bäst att låta honom göra det.

Efter en lång promenad kan man behöva lite extra energi. För säkerhetsskull la jag ett choklad i vagnen när jag parkerade honom i cykelskjulet, och när jag kollade ut nästa gång så hade han viftat av vantarna och tagit en smakbit. Bra Melker, du har förstått vad som är viktigt här i livet. Sömn och choklad!
Väl inne var det dags för gröt och frukt, men då var det bråttom så det hann vi inte fotografera. Men nya stolen sitter han fint i!
Likaså gåstolen, då får man akta sina hälar så man inte blir skadad...
Sen kallade han på mig igen och undrade när han skulle få resten av chokladet...moster är ju svag för Melker så jag gav med mig... Bra också att ha telefonen inom räckhåll om i fall nån ringer...som sagt, han har förstått vad som är viktigt...
Men sen fick han lova att inte säga nåt till mamma & pappa, för då får jag kanske inte passa honom igen...
Han har lovat att han är bra på att behålla hemlisar för sig själv...
Och när jag frågade om han ville att jag skulle passa honom igen så blev han såhär glad!!!
Tack för en mysig förmiddag, hoppas vi ses snart igen!

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en underbar dag medan Tina och mannen min var ute och roade sig! Rasmus tog en tur till Glumslövs barnloppis oxå när dagen ändå redan var förstörd som han uttryckte det. Men jag vet att han tyckte det var kul att leta efter lego till lilla loppan. Hoppas du kryar på dig och slipper allt bekymmer efter operationen!

    Hälsningar fam Lindvall

    SvaraRadera