fredag 13 mars 2009

Tack alla läsare...

...för att ni besöker min blogg. Den senaste veckan har antalet dagliga besök stigit och jag är såklart nyfiken på vem alla ni ca 30 personer är som besöker min blogg varje dag. Det kan ju såklart vara fler eftersom alla kanske inte kollar varje dag, men den dagliga siffran med unika besökare ligger strax över 30. Jättekul! Påminner er återigen om att ni gärna får skriva i min gästbok (se till höger) eller så kan ni skicka ett mail till mig om ni vill kommentera något eller bara berätta att ni läst :-) Min mailadress är mar.erik@bredband.net eller om ni har msn så kan ni "snacka" med mig där på mae.71@hotmail.com Flera har berättat att det är komplicerat att kommentera mina inlägg...vet inte varför, men kontakta mig i så fall via mail eller gästboken istället.

Så var det fredag igen...tycker veckorna passerar i ett rasande tempo. Efter min kassa dag igår så blev det lite bättre idag, men har fortfarande lite ont. Stoppar i mig tabletter så det funkar och klarade jobbet idag utan problem. Det är skönt att jag trivs så bra och barnen är helt underbara där! Tycker verkligen att det är kul att gå dit varje dag! Framför allt när jag inte har mina egna barn här hemma, då känns det extra skönt att ha ett härligt jobb att gå till!

Ringde min superhjälpsamma sjuksköterska på kirurgmottagningen i Lund i dag. Hon är verkligen en klippa! Hon vet direkt vem jag är och vad det gäller. Hon sa t.o.m. att dom pratar om mig lite då och då i teamet, eftersom alla har sån koll på mig och min mage. Fick besked efter ett par minuters väntan då att hon ringde upp min doktor, att jag ska ta en veckas antibiotikakur och lämna nya blodprover. Jag hade inga remisser hemma för det men fick per telefon alla uppgifter som behöver fyllas i och hoppades att vårdcentralens provtagning kunde hjälpa mig, eftersom de nog känner igen mig. Missade dock att de stängde redan 12.00 idag när det är fredag. Prover kunde dom ta även senare men leveransen till Lund hade redan gått iväg...typiskt! Jag ringde upp sköterskan igen och frågade om jag skulle åka in till Lund för att ta proverna istället men hon tyckte det kunde vänta till måndag. Däremot sa hon att jag måste åka in akut om jag blir sämre i helgen...men det finns inte i min värld! Jag tänker inte åka in i första taget, framför allt inte på en helg!
Jag har tagit det lugnt här hemma själv ikväll, kollat på tv och surfat lite för att leta boende i Vimmerby. Jag och Felix ska åka dit i juni är det tänkt, för att han äntligen ska få kompensation för att Max var i Österrike med mig för två år sen... (tur han inte har högre pretentioner). Astrid Lindgrens värld väntar och det ska bli kul att komma dit igen. Var där när Max var 4½ och Felix låg i min mage, men det var ju ett tag sen. Är det någon som har lust att följa med? Vi tänker åka sista helgen i juni, när Max är på fotbollscup i Bromölla. Hör av er nu i helgen helst i så fall, för jag tänker boka snart!
Imorgon hoppas jag på bättre väder och bättre hälsa, tänkte i så fall ta en lördagspromenad i stan, ska på fest nästa lördag och skulle vilja ha nåt fräscht att ta på mig. Sen kommer nog Lars hit efter helgens andra fotbollsmatch (första var ikväll) också blir det Melodifestivalfinalen såklart! Tänker inte tippa vinnare den här gången... Gillar många av låtarna så det blir säkert bra oavsett hur det blir...
Nu kallar sängen! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar