torsdag 12 mars 2009

Kunde mått bättre...

Tyvärr har det inte varit någon bra dag för mig :-(
Vaknade flera gånger redan i natt och mådde konstigt. När det blev morgon var jag öm i hela kroppen och hade ont i magen. Misstänkte direkt att jag haft ett gallstensanfall under natten. Som tur är skulle jag inte vara på jobb förrän kl.11 så jag hann stoppa i mig lite värktabletter och kom iväg till jobb som planerat.
Dagen rullade på men jag kände av det litegrann hela tiden. Kände dock att jag behövde vara där eftersom jag hade inbokat flera utvecklingssamtal idag. Allt gick bra men när jag skulle cykla hem hade jag rejält ont och frossa. Skyndade mig hem till mina pillerburkar och fick stoppat i mig två panodil och en halv ketogantablett. En hel vågar jag inte ta när jag är hemma, då blir jag helt groggy! Ni som träffat mig på sjukhuset vet vad jag snackar om, haha. Inget kul tillstånd, även om Lars brukar skoja om att jag är mer lätthanterlig då...vet inte om han menar det, jag dumpade ju honom i det tillståndet redan efter en vecka, men det är väl preskriberat, hihi.
Efter en timmes tid märkte jag att smärtan avtog, men jag är fortfarande lite öm och framförallt trött! Har legat i soffan merparten av kvällen och nu ska jag förflytta mig till sängen.
Vill verkligen inte att magen ska strula igen, bara tanken på en ny operation får mig att se rött. Nu vill jag va frisk och kunna jobba på som planerat och inte låta hälsan förstöra mer för mig. Få väl slå en pling till kirurgen i Lund imorgon och avlägga rapport som dom bett mig om...men jag hoppas inte behöva åka dit. Skulle i så fall vara för att träffa min kompis på akuten, haha! Det är tur där finns så bra personal!
Håll tummarna för att vi slipper ses där i alla fall! Natti natti alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar