söndag 15 mars 2009

IKEA - I love it!

Tänk vad lite det kan behövas för att göra mig på gott humör! Inte för att jag direkt var på dåligt humör tidigare, men jag var lätt irriterad på att må dåligt i min mage. Men idag har IKEA botat mig (i alla fall för stunden)... men jag ska börja från början...
Lördagmorgon vaknade jag med lite ont och mycket klåda på fötterna. Får s.k. gallklåda när jag får mina anfall och jag skulle kunna riva hål på skinnet utan att tveka. För detta har jag tabletter (typ allergimedicin) så en sådan stoppade jag i mig till frukost. Till saken hör att jag sovit dåligt och vaknat redan vid 6-tiden och läst tidningen etc... En stund efter jag tagit tabletten så bara däckade jag i sängen. Blev helt utslagen av medicinen och sömnbristen, ingen bra kombination. Jag som trott jag skulle va i stan tidigt och få en normal dygnsrytm...icke... Klockan blev lunch innan jag cyklade ner i stan men det fick va ok ändå. Träffade mina goa kusiner Hanna & Elin och sällskapade lite med dem i ett par affärer. Hittade två toppar som jag blev nöjd med och började bli lite fikasugen. Då kände jag att jag hade ett nytt anfall på gång...fasen också, ensam i stan med cykel...hur skulle detta gå? Satte mig på Maddes café med en kopp te och en räkmacka och kombinerade detta med ett par panodil, sen tog jag mig hem på lite darrande ben. Väl hemma hamnade jag djupt ner i soffan till reprisen av fredagens "Så ska det låta". Jag säger bara: Claes Malmberg - you´re the King! Sen däckade jag igen...
Hade bestämt med Lars att han skulle komma och meningen var att jag skulle handla och laga mat tills dess...men när han kom vid halvsju sov jag fortfarande...var knappt talbar...så då är det ju tur att vi i stan har Mamma Teresa, med stans godaste pizzor :-) Inte så himla nyttigt men ack så gott! Därefter tillbringade vi kvällen till Melodifestivalen på tv, sovandes i vars en soffa...så kul har vi när vi ses första gången på två veckor...haha...sa till honom att det känns som vi varit gifta i 40 år...
Melodifestivalen skrällde väl lite, men känns helt okej, trodde dock att Måns skulle ha fler fans i tv-sofforna! Något i dvala förflyttade vi oss från soffan till att sova ordentligt i sängen, men precis då ringde 16-åriga dottern och ville bli hämtad...så det var bara för Lars att gnugga sömnen ur ögonen och köra hemåt...
Idag vaknade jag redan strax efter 5 och kände mig klarvaken, fattar inte vad det är med min sömn (kan såklart bero på allt jag sov på dagen i går...) så det blev att läsa tidningen tidigt idag också. Däremot gick det att somna om senare så klockan hann bli lunch innan det blev frukost för mig. Då hade jag länge varit sugen på en tur till IKEA och när jag kände att kroppen var ok idag så bestämde jag mig. Fick sällskap av kusin Hanna och hennes kompis så det blev extra trevligt när jag slapp köra själv. Var riktigt nöjd med inköpen också, bara sånt jag behövde, inte en enda onyttig pryl! (Men å andra sidan - finns det onyttiga prylar på IKEA?)
Efter hemkomsten blev det en kort visit hos mamma & pappa, hade inte träffats på ett tag, sen körde jag hem och lagade tacogratäng! Mums, jättegott, men råkade ta fel krydda så den blev lite onödigt stark...gissar att barnen inte vill ha resterna av den, får nog spara den till mig själv.
Nu väntar bara ett kök fullt av disk, så det ska jag ta itu med nu innan IKEA-kassarna packas upp.
Tycker helgen gått i ett rasande tempo, men på sätt och vis är det rätt så skönt eftersom Max kommer hem imorgon. På tisdag kommer Felix!
Hoppas ni som läser också haft en go helg, så hörs vi igen en annan dag...Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar