tisdag 17 mars 2009

En kort lägesrapport

Måndag: Jobbade förmiddag, Max kom hem på eftermiddagen, hade lite ont i magen, var och tog prover, Max träning på kvällen och jag på föräldramöte med lite irriterande diskussioner. En mysig kväll med Max, Felix kvar hos pappa. Önskade min Lars en trevlig resa!

Tisdag: Sov oroligt igen (gör det nästan varje natt numera), upp och fixade frukost till Max, la mig igen när han kört till skolan, var dödstrött! Lars ringde från Sturup och sa att de checkat in, väntade på att gå på planet som förde dom till Cypern för en veckas träningsläger med IF Lödde (är inte alls avundsjuk...). Sov som en klubbad säl till kl.11 sen insåg jag att det var en timme till jobb så då blev det lite fart på mig. Mår illa av antibiotikan och fick idag svar från Kirurgen att mitt infektionsprov var förhöjt, trots att det togs 3 dagar efter påbörjad antibiotikakur. Vad händer nu? Förklarade min jobb-situation och sköterskan lovade prata med doktorn senast torsdag och återkomma med besked om dom planerar en ny operation. Vill inte, vill inte, vill inte!!! Känns så hopplöst när det ändå inte håller så länge, men kan inte heller ha det såhär. Tappade arbetslusten lite idag eftersom jag inser att jag kanske inte kan gå upp till 75% i april som jag planerat :-( Önskar bara att detta skulle få ett slut!
Klarade mina 4 timmar på jobb men kände mig inte helt ok. Var jättetrött när jag slutade o då hämta jag Felix, skönt att få hem båda pojkarna nu, så jag har lite gott sällskap här hemma. Dom blev dock inte så glada när dom hörde att jag haft ont igen, men jag försökte avdramatisera det och säga att det får bli som det blir. Vi får kanske vänja oss vid att ha det såhär för jämnan...
Skulle göra så mycket nyttigt hemma idag men orkade absolut ingenting, var bara med barnen. Nu ska jag försöka somna innan klockan blir så mycket, längtar sååå efter en hel natts sömn, men nu är Felix nyss hitkommen så då blir det kanske inte så...Håll tummarna! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar