söndag 8 februari 2009

Mina pojkar...

...fick ett uppdrag redan på fredagkvällen, att de skulle städa sina rum bl.a. Felix som utan tvekan hade det stökigaste rummet, gick ut hårt och började med att städa sin bokhylla. Det tog tid...på lördagen fick han fortsätta (eftersom fredagsmys med Let´s dance är obligatoriskt hemma hos oss) och då städade Max hos sig. Det blev mer jobb än Felix väntat sig, men när det närmade sig sen eftermiddag fick han hjälp av sin snälle storebror (som dock inte vill vara med på bild) och sen var i alla fall hyllan jättefin. Vi såg ytor av hyllplanen som vi inte visste fanns :-)
När städningen var klar, jag hade lagat middag och Max hade bakat sin egen specialar-kladdkaka, så var det dags att klä om och ta emot kvällens gäster som var Helena, Fredrik, Ebba och Ida. Vi fick (som vanligt) en jättetrevlig kväll i deras sällskap och vi lovade varann att snart ses igen. Barnen har hunnit bli stora sen vi träffades senast och det var jättekul att träffa deras söta små tjejer. Naturligtvis kollade vi på Melodifestivalen allihop och vi var nog överens om att det var rätt att Alcazar gick vidare, men däremot lika chockade över att Caroline af Ugglas tog sig till Andra chansen... hmm...

Så här fina och glada var pojkarna när dom hade städat färdigt och klätt om inför kvällen. Vad tycker ni om Felix "tannalösa" glugg...? ;-) Max försöker sig på ett Björn Gustafsson-move....


Idag söndag sov vi länge och sen begav jag mig till ett träningspass. Det var tyngre än vanligt, men antagligen berodde det på att jag inte tränat på hela veckan, och dessutom var lite trött efter igår. Men skönt var det och nu blir det snart middagsrester från igår, innan det är dags för Max fotbollsträning med tillhörande föräldramöte. Därefter följer pojkarna med sin pappa hem och jag får en tom lägenhet..:-( trist! Men jag ska fylla tiden med att röja undan inför fönsterbytet, så barnen ska nog va glada att dom slipper vara här då. Jag återkommer med rapport och bilder på de nya fönsterna. Ha en skön avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar