måndag 9 februari 2009

Längtar till våren!!!

Visst gör dessa vackra tulpaner att man längtar till våren? Fick dom av
Fredrik & Helena i lördags!
Veckan började inte riktigt som jag tänkt mig... Jag vaknade redan vid 3-tiden i natt och mådde fruktansvärt illa. Gick upp och hämtade hinken och satte bredvid sängen för säkerhetsskull, men jag är ju inte direkt känd för att kräkas så lätt... Sov oroligt fram och tillbaka men insåg på morgonen att jag inte kunde gå och jobba i det skicket. Trodde verkligen att jag skulle kunna få en hel arbetsvecka nu när jag inte skulle behöva vara hemma med sjuka barn, men icke... Känns alltid lika trist att behöva ringa och sjukanmäla sig... La mig åter i sängen och sov till och från, läste, pratade med Lars och mamma, blev väckt av hantverkarna som ville informera om fönsterbytet i morgon etc...varvat med att springa på toa stup i ett... Vågade inte äta något förrän vid 11-tiden men det har gått bra. Känner mig dock inte helt okej så jag har meddelat jobb att jag är hemma imorgon också...vill ju inte smitta någon annan... Trodde själv först att illamåendet berodde på att jag ätit lite mer onyttigt i helgen, efter att ha varit rätt sund i flera veckor. Omöjligt att veta...men kollegorna sa att det var barn sjuka på jobb också så det är likabra att ta en dag till.
Har försökt tömma kök och klädkammare lite inför imorgon. Herregud vad grejer jag har i klädkammaren... Om inte annat så kan detta vara ett bra tillfälle att rensa lite. Nu har jag bott här ett år och har bestämt mig för att rensa undan sånt som inte är använt under den tiden. Får väl se hur det går. Kanske skulle jag fixa lite vit färg att fräscha upp väggar och tak med i klädkammaren. Där är inte alltför snyggt som det är nu... Får se vad jag orkar senare i veckan när fönstren är klara.
Har suttit lite vid datorn idag också (oväntat va?) och bekantat mig med fenomenet "Spotify". Ett utmärkt sätt att lyssna på musik utan prat och reklamavbrott. Kan välja och vraka bland all möjlig musik. Fräckt! :-) Som kund hos Bredbandsbolaget fick man prova gratis fram till påsk så det ska jag göra. Måste hänga med i utvecklingen innan Max rusar om mig...hihi...
Nu ska jag lägga mig och vila en stund och slötitta i Damernas värld...synd jag inte kan äta praliner samtidigt... Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar