torsdag 5 februari 2009

Ett försök att få ordning på hemmet

Utomhus väsnas hantverkarna från arla morgon till sen eftermiddag. Det är takarbeten, fasadarbeten och fönsterbyten på schemat. Just nu är de precis utanför vår lägenhet, så Max som varit hemma sjuk två dagar, har inte direkt fått lugn och ro... I slutet av nästa vecka trodde dom att det är dags för våra fönster. Det blir säkert fint men jag ser inte direkt framemot det...gissar att det smutsar ner en hel del och dessutom måste jag ju flytta undan en hel del saker som står i vägen. Eftersom det är alla fönster utom Felix som ska bytas, så blir det tyvärr rörigt överallt.
När Max ändå välte/tömde bokhyllan igår så tyckte jag att det var likabra att sätta fart. Hyllorna har stått "provisoriskt" i ett helt år nu...så nu åkte de ut i hallen och fylldes med böcker och annat som behövde plats.
Det smalnade av hallen lite, har inte riktigt bestämt mig än vad jag tycker om det, men det är kanske en vanesak. Oavsett så kan de stå där i väntan på fönster- och tapetbyte så är de inte i vägen. En liten vit hylla flyttade jag samtidigt från sovrummet till köket och det blev en fördel på båda platserna. Känns kul att det händer lite här hemma. Snart ska jag gå och beställa de där tapeterna jag sett ut också. Börjar bli riktigt trött på de sjaskiga strukturtapeterna i vardagsrum och sovrum.
Känns att jag mår bättre än på länge och har fått mer energi. Beror säkert både på att hälsan är bättre, att jag tränar och att jag äter sundare. Och naturligtvis att jag stortrivs på jobbet. Nu har jag tyvärr inte hunnit träna sen i lördags och det börjar kännas som lite abstinens idag...skön känsla! Måste hinna i helgen, men nu i veckan har barnen behövt mig här hemma.
Till helgen ska vi också få besök av våra vänner från Åkarp som det är ALLDELES för länge sen vi träffade! Det ska bli jättekul att ses och så börjar ju det stora äventyret som jag älskar...nämligen MELODIFESTIVALEN!!! Jippie!!! Ska bara försöka låna hit en större och bättre tv så det går att se artisterna... :-)
Nu snarkar barnen i kapp från sina rum och jag börjar också känna hur det kliar i ögonen. Till alla er som läser önskar jag en trevlig helg och kör försiktigt om ni ska ut och köra i vintervädret (eller vad det nu blir av det...). Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar