fredag 27 februari 2009

Melodifestival i Malmö Arena!


Så var det äntligen dags för det vi väntat så länge på! Vi skulle få se Genrepet av deltävlingen i Malmö, i årets upplaga av:
Alla fyra ser lika förväntansfulla ut,
Felix, Max, Joelle och Lars.


Så här fin var scenen, och då var den tom...tänk då hur fin den blev sen...
Jag fick också va med på bild. Felix brukar gilla att fota mig...
Här diggar Felix med sin lysande, blinkande snurrboll... (själva bollen hamnade dock utanför bild..)
Max diggade musiken och viftade med ballongen.

Första bidraget var Agnes låt "Love love love" som vi godkände.
(Bildkvalitén är sådär, eftersom vi satt en bit ifrån scenen)

Agnes på storbildsskärmen:
Gruppen Starpilots med sångaren Johan Becker stod för (i mitt och pojkarnas tycke) den bästa låten "Higher":
Dansbandet Thorleifs började kass men refrängen blev bättre. Skulle inte få min röst men är säkert med bland de fem som gå vidare i första omgången:
Min gissning är att Agnes, Starpilots, Anna & Maria, Thorleifs och Next 3 går vidare i första omgången. Agnes och Starpilots hoppas jag går till Globen. Operasångerskan Malena Ernman får säkert den Internationella juryns röst. Men Susanne Alvengren hade verkligen inte där att göra.

Men nu glömde jag Sarah Dawn Finer...minns inte ens vad jag tyckte om hennes låt...hur ska jag tolka det?

I pausen blev vi rejält överraskade! Då dök Darin upp på scen och sjöng Jan Johanssens gamla schlager "Se på mig". Det gjorde han riktigt bra.

Känns som pågen blivit lite vuxen :-)

Tack mamma & pappa för en toppen-julklapp!
Imorgon ska det bli spännande att se slutresultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar