lördag 28 februari 2009

Tja...man kan ju inte ha rätt alltid...

Kvällens direktsändning av Melodifestivalen såg jag här hemma i min ensamhet. Barnen är hos sin pappa och jag vaknade i morse med världens förkylning så jag kände inte för att åka nånstans.
Resultatet blev väl både väntat och överraskande. Här är min sammanfattning från ikväll:
1. Agnes blev bättre och bättre och är helt klart värd en finalplats i Globen. Lät lite tunt i första sången men blev som sagt bättre. Önskar hon sjöng ut lite mer bara.
2. Star Pilots blev sågade i dagens tidning men det ändrar inte min åsikt. Jag gillar Johan Beckers röst, det har jag gjort ända sen Fame Factory för flera år sen. Låten hade ett skönt tempo och ja...jag gillade den. Andra chansen får vi vara nöjda med!
3. Susanne Alvengren hade måhända en vacker låt men hon är ju sååå tråkig. Say no more!
4. Anna & Maria tyckte jag lyfte rejält idag jämfört med igår. Gillade gunget i låten och minns refrängen rätt så bra även nu nån timme senare. Blev förvånad att den hamnade nästsist.
5. Thorleifs lät inget vidare idag. Hes och ansträngd, han såg ut som han hade hur dålig kondis som helst! Att den gick vidare i första gången var väntat - vi är dock i DansbandsSverige - men sen fick det verkligen räcka och det är jag glad för!
6. Sarah Dawn Finer - förlåt för att jag inte mindes dig så tydligt igår... Idag tyckte jag det var en stark och bra låt, tror texten är bra, ska läsa på ordentligt sen. Du är värd en andra chans, men trodde dock inte att du skulle få juryns röst.
7. Next 3 - ja vad ska man säga...nästa...
8. Malena Ernman hade klokt nog valt en annan frisyr och ingen huvudbonad idag. Hennes röst är inget att diskutera, tjejen kan sjunga! Men jag saknar en text som man kan sjunga med i! Men visst är det en pampig låt! Lite överraskande men ganska kul att den kom till Globen. Därav fick den inte juryns röst så nu kan jag förstå valet av Sarah...
Nästa lördag är det dags för Andra chansen i Norrköping, det lär jag väl följa på tv med barnen gissar jag. Men den stora spänningen är ju inte förrän om två veckor när det är dags för final i GLOBEN!
Önskar er som läst så här långt, en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar