onsdag 11 februari 2009

Fönsterrenovering

Hur i all sin dar kan det blir sån röra för att fönstren ska bytas??? Som tur är (även om jag saknar dom såklart) så är pojkarna hos sin pappa denna vecka, annars vet jag inte var vi skulle hålla hus. På Felix rum (som är enda rummet som inte ska få nytt fönster) har jag fått fylla på med kläder från klädkammaren...
I vardagsrummet finns både ouppackade lådor sen flytten (bara ett år sen ju...hmm...) och annat som behövt flytta på sig inför renoveringen. Också en stor klumpig tv mitt i alltihop eftersom jag fortfarande har min egen på reparation.
På Max rum finns ett nytt fönster på plats, om än inte riktigt färdigt.
Men såhär fint blev det i badrummet som är klart. Dessa nya fönster är mycket lättare och bättre att öppna. Ser riktigt snyggt ut, även om jag personligen hade tyckte det var snyggare med vita än bruna, men eftersom de inte byter alla så får de väl behålla 70-talsfärgen...

I mitt sovrum är det också klart, men tyvärr var de gamla persiennerna bättre, känns som det finns lite glipor vid sidan på dessa. Inte så kul när man har sängen precis innanför fönstret och loftgången precis utanför. Får väl fixa rejäla gardiner...
Men det blir säkert jättebra när det är färdigt och jag börja få lite ordning igen. Trots att vi vaknade i morse till ett vitt landskap så verkar Skanska-killarna ha hunnit med en hel del på bara en dag. Bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar