lördag 14 februari 2009

Helg igen - var tar veckorna vägen?

Fredagen gick i sportens tecken. Max klass 4c på Västervångskolan hade gått till slutspel i Innebandy. Uttagning har skett bland alla 4:or i kommunen och nu var det dags för semifinal i stora Idrottshallen. Naturligtvis var dom taggade till tusen och dom gjorde också en fantastisk insats. Semifinalen mot Seminarieskolan vann dom med 5-1 efter superbra spel. Med tanke på att ingen i klassen spelar innebandy i någon klubb så var detta en makalös insats. I finalen fick dom möta Asmundtorps skola och där blev motståndet lite tuffare. Efter att ha tagit ledningen med 2-0 gick A-torp om till 2-4 men den sista minuten reducerade och kvitterade VV till 4-4 och det blev straffar som fick avgöra finalen. Då var plötsligt marginalerna pyttesmå och inte på våra grabbars sida. A-torp satte en straff medan VV inte lyckades pricka riktigt rätt. Grabbarna var jättebesvikna efter föslusten men vi föräldrar som var där försökte så gott vi kunde att peppa dom och tala om hur duktiga dom varit! Jag är i alla fall stolt över deras insats!






Samtidigt på andra sidan vägen var Felix med sin klass i Ishallen och åkte skridskor. Jag hann springa dit en runda och kolla lite hur duktiga de också blivit på att hålla balansen. För säkerhetsskull kan det vara skönt att ha en kon att hålla i i början, men Felix börjar bli lite för lång för det... Jag gissar att även dessa killar och tjejer var rätt så trötta när de kom tillbaka till skolan efter ett par timmars åkande och dessutom promenad fram och tillbaka. Alla väskor med skridskor, hjälmar och uppätna matsäckar fick dom dock slänga in i min bil och slapp bära tillbaka.
Idag lördag är det också sport på programmet. I eftermiddag ska Max fotbollslag, IK Wormos P98, spela Sportlovscupen i Eslöv. Det är en inomhuscup på konstgräs som grabbarna sett framemot länge. Jag ska köra dit med Max så jag gissar att det blir ännu en spännande eftermiddag. Återkommer med resultaten senare!
Ikväll är det sen Melodifestivalen och den får jag ju inte missa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar