fredag 9 januari 2009

Vårterminen 2009

Idag drar skolan igång igen för pojkarna. Lite trötta var dom allt i morse, men verkade samtidigt tycka det var kul att gå till skolan. Felix har varit på fritids två dagar redan när jag jobbat, men idag blir det mer på riktigt. Max har varit hemma själv ett par dagar och varit jätteduktig eftersom han hjälpt mig med att städa och röja efter att vi slängt ut julen i onsdags. Nu är det lite städning för mig kvar, men eftersom jag jobbar eftermiddag idag så kanske jag hinner med det innan jag kör till jobb. Det känns jättebra att vara igång och jobba och att jobba 50% känns helt okej. På måndag är all personal tillbaka och vi börjar inskola nya barn.
Jag pratade med min sköterska på kirurgmottagningen häromdagen och hon hade fått svaret på min magnetkameraundersökning. Det syntes någonting i gallvägarna men dom kunde inte säga om det var luft eller konkrement (typ grus och skräp). Hon skulle visa det för min läkare och be honom kontakta mig, så jag får vänta lite till på besked om vad som kommer att hända. Är inställd på att det kanske blir en operation till, även om det är tråkigt. Men kanske bättre det än att vara dålig med jämna mellanrum.
Nu är det min farmors tur att va på sjukhuset. Hon har varit där en vecka, först i Landskrona där jag hälsade på henne i söndags, men nu är hon flyttad till Lund. Hon har fått stå ut med en väldig massa sjukdomar men vi håller alla tummar för att hon ska repa sig snart igen.
Nu kallar dammsugaren på mig...suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar