söndag 11 januari 2009

En lördag med mina "bästisar" :-)

Sedan jag var ca 3 år har mina bästa vänner varit Marika och Nina, som jag växte upp med i grannhusen i Svalöv. Än idag är det mina bästa och närmaste vänner och vi säger ofta att det känns som vi är systrar! Under alla år har vi umgåtts flitigt, träffats vid jul och födelsedagar och även vid andra mer spontana tillfällen. Och det är alltid lika roligt att ses! Igår var ett av de mer spontana tillfällena. Vi missade julträffen i år eftersom jag låg på sjukhuset då och därför bjöd jag istället hem dem här igår. De kom med sina respektive familjer och Lars kom också, så totalt var vi 12 personer. Det blev stans godaste hämtpizza från Mamma Teresa, chokladkaka a´la Svenssons och godis från Thulins. Vi spelade spel, åt, snackade och barnen lekte, såg på tv, spelade Playstation och hela kvällen avslutade vi med en runda ABBA Singstar, för oss som ville, vågade och orkade. Vid midnatt kom jag i säng och kände som alltid när vi träffas att det är alltför långt avstånd mellan Ängelholm, Landskrona och Trelleborg. Men det är kanske det som gör att det är extra kul när vi ses, vem vet...? Jag vet i alla fall att jag redan ser framemot nästa gång vi ska träffas! Tack för att ni finns mina underbara vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar