torsdag 15 januari 2009

Vintertid är...

...kräktid...i alla fall i min bransch :-(
Jag var uppe tidigt i morse för att tvätta mellan 6-10. Började jobba kl.12 och hade bara varit där ett par timmar när första barnet kräkte rätt ut på golvet, mattan m.m. Jag råkade stå närmast tillhands så det var bara att kavla upp ärmarna och hugga i... Stackars barn! Vi slussade snabbt in resten av barnen på en annan avdelning men knappt hade vi hunnit städa upp hos oss innan nästa barn kräkte... Så samtidigt som vi hade personalmöte ikväll så fick jag slänga mina kläder i förskolans tvättmaskin eftersom jag inte va säker på om det stänkt på mig... örk...
Som tur är brukar jag inte vara så känslig för sådana baciller men man kan ju aldrig veta...får väl leta upp lite vitpepparkorn och stoppa i mig, sägs att det kan hjälpa.

Nu ikväll fick jag reda på att Felix fått gå hem från skolan idag med feber. Stackare...trodde han skulle klara sig nu när alla vi andra frisknat till. Han var ju dessutom sjuk flera gånger i höstas. Hoppas han frisknar till snabbt denna gången så han är frisk när han kommer hit på söndag. Längtar efter mina små änglar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar