lördag 31 januari 2009

Vad duktig jag känner mig!

Var på Ki balans i tisdags. Allt lika skönt och behagligt. På torsdagen testade jag ryggpasset, vilket kändes dagen efter, men enbart på ett positivt sätt. I dag fick jag plötsligt oväntat ledigt och hann precis i väg till ett baspass kl.15. Jätteskönt! Ösig musik och roliga rörelser, man kan inte annat än bli inspirerad.
Hade en jättetrevlig kväll igår tillsammans med Lars. Vi var bjudna till hans goda vänner där det lagades supergod mat och snackades ända till midnatt. De är arkitekt/designer/konstnärer... båda två och hade en massa fina alster i både sin bostad, ateljé och butik. Kan rekommendera en titt på www.becktor.com Jag är helt frälst i Livs hjärtan och Mickes osthyvlar! Visst är dom fina?!
I förmiddags körde jag och Lars ner i stan och åt frukost/förmiddagsfika på Maddes café. Vad fint de har fått det efter att ha flyttat till nya lokaler. Strosade lite i stan, köpte nån present och skokräm till mina fina bruna stövlar. Bäst att vårda dom ordentligt. Körde sen till Lödde och hälsade på Lars föräldrar, eftersom hans mor blivit opererad i sin hand i går. Sen lämnade jag Lars på gården, körde till Willys och storhandlade inför kommande barnvecka, sen hem och tränade. Ikväll var jag först lite sugen på att gå ut en sväng på stan, men insåg att det inte var så kul ensam, så jag stannade hemma i joggingbrallorna och lagade middag, röjde undan lite tvätt och tog det lugnt. Tv:n står igång men det är så dåligt ljud i den så lockas inte så mycket av att sitta och kolla. Körslaget avgörs just nu, men det räcker att lyssna. Tycker ändå att den bäste, Robert Wells, åkte ut för tidigt.
Imorgon ställer jag klockan för att gå och träna igen kl.10. Då är det ett step-pass som brukar vara roligt, men det var över ett år sen jag testade det... Får se om konditionen räcker;-) Känner mig i alla fall i bättre form än för några veckor sen, det märks också på måttbandet. Igår kunde jag ha ett par byxor som jag inte haft på mig sen september, riktigt roligt!
Men morgondagens höjdpunkt är såklart att Max och Felix kommer hem på eftermiddagen. På kvällen har jag bjudit hit mamma & pappa för att äta middag med oss. Ska bli mysigt! Nu ska jag ta ett ryck här igen med att få in tvätten i garderoberna... Ha en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar