måndag 2 februari 2009

Grattis på födelsedagen min älskling!

Idag är det Lars födelsedag och även om han nog inte läser detta så får jag för säkerhetsskull säga GRATTIS på 43-årsdagen! Det är också f.d. svägerskan Sonjas födelsedag, grattis även till dig. Max kompisar Anna & Caroline fyller 11 år, grattis till er också! Dessutom är det precis idag ett år sedan vi flyttade in i denna lägenheten och vi trivs fortfarande jättebra!
Barnen kom hit igår och vi bjöd mamma & pappa på middag. En smarrig Chili con Carne blev det och det märks... ;-) I natt hade jag sällskap av båda pojkarna i min säng så det blev trångt och sådär med sömnen. Märks också idag, när alla gäspar. Dessutom har Max blivit lite förkyld...
På jobb är jättemånga barn sjuka med feber så det är väl fortfarande influensatider. Hoppas vi klarar oss!
Jag har hämtat mina nya solglasögon idag. Känns jätteskönt att få ett par nya med rätt styrka. Eller få och få...fick snällt betala 1600 spänn för dem...men å andra sidan fick jag ett välkommet tillskott på ett par tusen idag som är återbetalning av bostadsbidrag för 2007. Kul att dom sett att jag fått för lite...
I eftermiddag har pojkarna ritat och målat teckningar som dom ska lägga på Kyrkogården imorgon när vi ska på farmors begravning. Det kommer nog att bli en tung dag men samtidigt får vi se det som att det blir ett fint avsked för vår älskade Farmor Anna. I våra hjärtan finns hon alltid kvar!
Nu ska vi fixa i ordning här hemma för att sen köra och gratulera Lars. Hoppas presenterna blir bra och att det blir en trevlig kväll. Ska bli gott med tårta :-) efter att ha minskat 6 cm i midjan kan jag väl få unna mig det? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar