torsdag 29 januari 2009

Senaste nytt...

Mitt läkarbesök i Lund gick bra idag. Träffade min välbekante doktor som numera är tillbaka från Umeå och arbetar i Lund. I höstas kom han ner på blixtvisit bara för att operera mig, sen tillbaka samma dag. Tänk vilken service! Nu är han dock här för gott och berättade för mig att på senaste MRCP kunde man se någonting i gallvägarna, men om det är luftbubbla eller gallsten kan inte med säkerhet sägas. Eftersom min passage mellan lever och tarm är s.k. öppen så kan det lätt komma upp luft i gallvägarna, men det kan knappast förklara de besvär jag hade i december. Nu har jag dock mått bra i en hel månad och därför tyckte han att vi ska avvakta och inte rota i nåt som är bra. Om (eller när som han snarare ville säga) besvären kommer tillbaka så ska jag genast kontakta dom eller söka akut, för att sen få gjort en ny omgång med Ptc-drän, laserbehandling etc... Alltså är nog denna följetongen inte över än... På min fråga om det är vanligt med såhär täta besvär, svarade han att det är inte vanligt men det förekommer. Vissa klarar sig med en behandling för resten av livet, medan andra får genomgå det flera gånger. Känns som om jag redan befinner mig i den senare kategorin. Men nu ska jag fortsätta min rehabilitering för att återgå till mitt jobb på 100% och vara glad för varje dag jag mår bra. När (om) jag blir dålig igen, så får jag ta det då...
Under tiden ska jag fortsätta med min plan att träna upp ork och kondition och samtidigt gå ner i vikt. Har varit och tränat idag igen, idag blev det ett Rygg-pass. Kändes kanon för mig!
Imorgon är det redan fredag, jag fattar inte var veckorna blir av. Jag och Lars ska hälsa på goda vänner till honom som jag bara träffat kort en gång innan. Ska bli trevligt! Ska försöka hinna med ett träningspass till i veckan också. På söndag kommer barnen och det är alltid skönt! Får se om vi hinner fira Lars också som fyller år på måndag. Presenten är redan inköpt och klar! :-)
Önskar er alla en trevlig helg! Var rädda om er och varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar