måndag 19 januari 2009

Så var det måndag igen...

...men först måste jag skryta med att måttbandet visade 3 cm mindre i midjan och vågen 1 kg mindre på en vecka. Däremot 2 kg om jag räknar sen i julas :-) Så det är värt ansträngningarna även om det är jobbigt att motstå choklad, glass och andra godsaker...men träningen tycker jag är jättekul!
Efter att ha haft en orolig natt här hemma så var barnen rejält trötta i morse. Max märker man inte så mycket på förrän senare på eftermiddagen, men det var inte lätt att få upp Felix. Att cykla till skolan tog på krafterna så han var tvungen att stanna 6-7 gånger på vägen...och normalt tar det bara 5 minuter dit...
Jag har jobbat i förmiddags (fortfarande en väldigt liten barnaskara) och därefter hade jag en tid hos min kurator. Känns alltid skönt att komma dit och få ventilera lite som jag går och bär på.
Efter middagen på kvällen kom vi på att Max ska ha matsäck med sig imorgon så det blev att ställa sig och steka plättar. Allas favorit :-)
Nu har redan Felix somnat, men var lite snuvig och varm när han la sig så får se hur dagen blir imorgon... Själv börjar jag känna av min magsmärta litegrann, hoppas det bara är falskt alarm. Fick kallelse idag att jag ska träffa doktorn på Kirurgen nästa torsdag för att få veta vad som ska hända. Blandade känslor inför det...
Nu kallar Max att Idrottsgalan på TV börjar...men min TV är knäpp, stänger av och på sig själv och byter kanal utan att man bett om det...Hmm...och jag som är så teknisk..."not"... Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar