söndag 18 januari 2009

En duktig dag :-)

Idag ställde jag klockan och gick upp redan kl.8. Åt frukost och läste tidningen i lugn och ro innan jag sen röjde upp lite inför att barnen skulle komma hem. Vid tio kom dom och det var härligt att äntligen få sällskap här hemma. Kl.11 följde Felix med och tittade på när jag testade ett Bas-pass på Friskis & Svettis. Gud vad skönt och kul det var! Längtar redan till nästa gång! Tyckte faktiskt att jag orkade hänga med rätt så bra i tempo och allt. Bra ledare med bra medryckande musik var det också!
Efter en timmes svettande var det skönt att komma hem till duschen och få nya kläder på.
På eftermiddagen stack Max och kollade på Falcons Innebandy med två kompisar och precis samtidigt ringde en tjej i Felix klass och ville komma hit och leka. Alltså blev båda pojkarna nöjda! Under tiden förberedde jag middagen för kvällen som bestod av Cevapcici (med reservation för stavningen), ris eller potatis samt grönsaker. Dessutom passade jag på att koka en grönsakssoppa till lunch imorgon. Känner mig såååå duktig. Ikväll blir det upp till bevis med våg och måttband för att se om min första sunda vecka har gett resultat. I alla fall så känns det bra!
Nu är det dags att få i säng en något tjurig 6-åring och det kan nog bli lite kamp... Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar