tisdag 20 januari 2009

Sjukstuga

Så var det dags igen för en febrig Felix att stanna hemma från skolan. Typiskt nu när vi precis kommit igång... Vaknade med 38 grader så det var inget att fundera över. Tråkigt dock att behöva ringa jobb igen och meddela att jag inte kommer på ett par dagar. Men inget att göra, självklart går mina egna barn före jobbet!
Max har varit på bangolf med klassen idag och var på gott humör när han kom hem. Vi spelade lite spel tillsammans i eftermiddags, alla tre. Kul att spela vanliga hederliga sällskapsspel som man har på köksbordet och som varken kräver ström eller tv :-)
Nu har dock Max tagit sig an Felix och dom spelar Playstation tillsammans. Kan va skönt att ha när man är sjuk... Min stora tv funkar fortfarande inte. Ringde försäljaren idag och frågade om råd men inget hjälpte så antagligen är det nåt fel på tv:n. Bara att lämna in på service för ett kostnadsförslag, bara det kostar 800kr... jippie... Typiskt att den bara är tre år gammal... Dessutom strular datorn lite så den behöver nog också lite service...synd man inte är så bra på sånt...(nu hade det varit bra med ex-mannen ;-) ) Finns det någon annan som är bra på sånt?

Måste nog susa iväg och handla lite så vi får lite middag. Får se om jag kommer iväg på träningen ikväll som jag längtat till. Beror på om pojkarna kan klara sig själv en stund...men det kan nog gå bra. Får stanna hemma med Felix imorgon också i alla fall, men hoppas det går fort över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar