lördag 17 januari 2009

En riktigt slö lördag

Vilken slö och slapp lördag jag haft! Gick upp vid 9-tiden och åt frukost och läste tidningen i lugn och ro i en hel timme.
Därefter kunde jag inte bestämma mig för vad jag skulle göra. Avvaktade besked från L om vi skulle ses, men han va upptagen på sitt håll. Jaha, vad skulle jag då hitta på...? För att fundera på det la jag mig på sängen och det tog inte lång tid innan jag sov igen...hoppsan! Låg kvar där och halvsov och filosoferade i 3-4 timmar sen började jag bli lite rastlös och hungrig. Tog en dusch och bestämde mig för att laga middag. Gick igenom kylen och insåg att det fanns en del råvaror som behövde användas innan det var försent. Kokade pasta och gjorde en ost- och skinksås till det. Också mycket grönsaker förstås. Har faktiskt klarat mitt sunda liv ganska bra hela veckan. Har ätit nyttigt och cyklat till jobb de flesta dagar. Tränade på F&S i tisdags, men tyvärr har det inte blivit några långa promenader som jag trott, men det blir kanske nästa vecka. Allt kan inte förändras direkt. Men måttbandet kom fram innan och det märks i alla fall att midjemåttet minskar, sakta men säkert. Likaså går vikten neråt, känns jätteskönt! Gör det inte så mycket av fåfänga utan snarare för att trivas och må bra. Efter alla sjukdomar och operationer är ju inte konditionen den bästa så det är mest av den anledningen jag bestämt mig för att ta tag i det, men det skadar ju inte om jag på köpet blir lite smalare (och snyggare ;-) ) också!
Imorgon förmiddag kommer äntligen barnen hem! Verkar som om Felix mår bättre idag, hoppas det stämmer. Är lite sugen på att gå och träna på F&S imorgon förmiddag men det beror lite på hur det är med pojkarna.
Nu tror jag att jag ska tillbringa resten av lördagen med en bra bok, tyckte inte tv-programmen var så lockande idag. Eller ska jag kanske gå en runda runt kvarteret? Har inte ens varit utanför dörren idag... Men lär vara utvilad på måndag i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar