torsdag 26 september 2013

Tystnad

Att hösten medför både kyla och mörker det vet vi alla. Att hösten också medför förkylningar och annat elände, är också välbekant.

Efter min välgärning i trädgården i förrgår, vaknade jag mitt i natten och frös. Trodde först att det berodde på att jag haft balkongdörren öppen medan jag fixade i trädgården. Men när jag kände mig matt i kroppen, tung i huvudet, öm i halsen och snorig, så insåg jag att det inte bara berodde på kylan.
Höstbacillerna hade nått även mig...för ett par veckor sen var Henrik förkyld, förra veckan var det Max och nu alltså jag. Det var bara att kapitulera och ringa och sjukanmäla mig. Sen somnade jag om och när jag vaknade nästa gång hade jag ingen röst kvar. Och inte var här ens någon hemma som kunde njuta av tystnaden ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar