lördag 29 september 2012

Fredagsmys!

Veckorna rusar iväg och fredagen blev en händelserik dag! Jag hann med jobb, där vi hade en bra, kul och givande planeringsdag i mitt arbetslag. Mitt i smet jag iväg för att få en behandling hos Dennis på Atlaskliniken, min Osteopat som jag inte varit hos sen i våras. Oj vad det behövdes nu! Ny tid bokad redan nästa fredag, vilket är ett måste om denna värkande kropp ska klara av flyttbestyren som väntar.

På väg tillbaka till jobb fick jag kontakt med bovärden på mitt nya område och jag svängde dit om och fick nycklarna till min nya lägenhet! Sen blev det jobb igen!
Under eftermiddagen ringde både killen som ska byta fönster och killen från Sandå måleri som ska sköta renoveringen. Fönster byts på tisdag och sen börjar målarna! Toppen!

Naturligtvis kunde jag inte hålla mig ifrån lägenheten utan stack direkt dit efter jobb. En första inspektionsrunda är alltid lite pirrigt....man vet ju inte riktigt hur det känns när lägenheten är tom och min på riktigt....men det kändes bra. Är dock MYCKET tacksam att det ska renoveras för det är slitet, unket och luktar gammalt där. Men med nya golv, tapeter och målarfärg, samt en del vädrande så kommer det bli bra!

Fick dock börja helgen med att maila bovärden om städningen i kök o badrum. Det får dom åtgärda! Tur jag har två veckor till inflyttning!

Nu är jag taggad att bli klar med flyttpackning o rensningen här hemma! Ska bli skönt när allt är klart!

Har förresten gått riktigt bra med maten o vikten i veckan! Så fredagsmyset för mig bestod av fruktsallad med vaniljkesella! Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar