fredag 14 september 2012

Flyttröra!

Nu börjar det närma sig flyttdags för mig och grabbarna.

Om en månad har vi sovit första natten i nya lägenheten. Jag hoppas och tror att det kommer att bli bra! Här hemma är det mest rörigt just nu. Förra helgen hann vi börja packa lite och det fylls fort på i lådorna. Lite ommöblering i vardagsrummet gjorde också att vi hittade en hel vägg att trava lådor mot. Det är ju massor att göra inför en flytt men det känns ändå som om jag har det under kontroll, jag har ju gjort det några gånger...

Tyvärr fick jag ont i min mage igen i onsdags på jobb...helt plötsligt bara slog det till och det kändes i hela kroppen direkt. Hem och proppade i mig mediciner och sov oroligt, så i går fick jag stanna hemma och hade fortfarande ont. Mycket vila har jag ju lärt mig är bästa medicinen, men smärtlindring behövs också och tyvärr är biverkningarna inte så kul av den medicinen som hjälper bäst... Eftersom jag haft så mycket besvär under sommaren så bestämde jag mig för att stanna hemma idag också för att känna mig riktigt bra innan jobb igen.

Naturligtvis känns det aldrig bra att sätta kollegerna i den situationen att de får slita extra, men ibland är det inget val... För övrigt tycker jag höstterminen börjat bra och det känns jättebra i arbetslaget och barngruppen, ja på hela förskolan. Massa spännande utbildningar och projekt som är i gång. Dock inga studier för mig och det är jag sååå glad för!!!

Nu väntar jag på att Henrik ska anlända för att tillbringa helgen här hos mig. Det ska bli gott!

Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar