onsdag 1 augusti 2012

Vardag i väntan på semester

Denna veckan känns det som arbetsdagarna sniglar sig fram...det är kul att vara där och träffa alla barnen och kollegorna, men jag vet inte varför det känns segt...kanske beror det på ensidiga arbetstider...arbetar 8.00-16.30 varje dag och det brukar jag inte göra...dessutom har jag varit väldigt trött...och i morse vaknade jag med hemsk huvudvärk och för att utesluta risken att gå med den hela dagen så fick jag skjuta upp min jobbstart ett tag...tog tablett och somnade om och sen kändes det bättre. Dock ligger den och lurar i pannan och nacken så ikväll har jag bara slappat...

Kvällarna har för övrigt handlat om att visa upp lägenheten för en massa okända människor...en visning varje kväll denna vecka och två förra veckan, gör att jag är ganska trött på detta nu....vill vara ledig från sånt och få veta vem och när någon kan ta över, så jag kan planera vidare för min egen flytt. Mina planerade joggingrundor på kvällarna har inte slagit in och det stör mig lite...

Däremot var jag på Viktväktarna idag och blev glad! Det jag gått upp de senaste veckorna hade jag nu gått ner igen och totalt har jag tappat 14,4 kg. Det känns mycket bra, även om jag inte varit jättenoga i sommar. Jag har visst att det gått lite "utför" tidigare veckor, eftersom jag unnat mig både det ena och det andra, men f.a. så har jag inte räknat och skrivit upp vad jag ätit. Men idag har jag registrerat allt igen och det ska förhoppningsvis fortsätta så...iaf denna veckan =)

Nästa vecka blir det semester igen med barnen, Göteborg och Varberg står på programmet och kanske en och annan godsak, men så får det bli när det är semester. Bara jag håller en sund grund och hittar tillbaka till vardagsmotivationen sen, så går det nog ändå. Jag vill att denna viktnedgången ska hålla på lång sikt och därför får det också lov att ta lite tid. Jag har satt upp en egen målvikt och till den har jag 5 kg kvar. I snitt har jag gått ner 0,5 kg i veckan, men jag räknar med att de sista 5 kg ska ta längre tid än 10 veckor. Men lite motion också så ska det iaf nås under hösten. Flyttbestyren gör förhoppningsvis också att jag inte hinner sitta stilla så mycket =)

Nu ska jag krypa till sängs och läsa lite om Zlatan, det var några dagar sen senast så jag börjar sakna honom =)
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar