lördag 18 augusti 2012

Sista semesterveckan!

Tyckte det skulle vara smidigt att blogga bilderna direkt från mobilkameran, men ser nu att det inte alls blir bra kvalitet, dessutom fick jag ta bort flera som jag inte kunde rotera...hur som helst orkar jag inte göra om det genom att flytta bilderna från mobil till dator och sen blogga från datorn så ni får stå ut såhär... Dessutom kom de i helt tokig ordning...

Sista semesterveckan började iaf egentligen redan med Eskilscupen på helgen, då Felix spelade. En stor turnering och det var som alltid roligt. Ända tills söndageftermiddag....mellan matcherna fick jag plötligt gallont i magen...fick ligga på en filt och vila och köra hem o medicinera så fort sista matchen var slut. Stora glädjen var i alla fall att Henrik kom hit ett dygn, efter att vi inte setts på ett par veckor.

På måndagen hälsade jag på en god vän i Häljarp och vi hade som vanligt mycket att prata om så när jag kom hem blev det fullt upp med packning inför vår avresa längs västkusten på tisdagen. Eftersom magen fortsatte strula så gick packandet ganska långsamt, behövde alltså vila mycket emellanåt...

Men tisdagmorgon bar det av, jag, Max och Felix i bilen upp till Göteborg. Vi letade direkt upp lägenheten där Tina, Martin, Melker och Sixten redan bodde och installerade oss lite snabbt, innan vi gav oss iväg till Liseberg. Barnen åkte karuseller för fullt, medan jag passade väskor och vilade på bänkar. Alldeles lagom för min mage, som fortsatte bråka lite, men med vilja och panodil var det ändå genomförbart. På kvällen var vi lagom trötta, efter måååånga timmar på Liseberg och både små och stora pojkar (och föräldrar) somnade gott....vilket väl var tur eftersom småkusinerna vaknar tidigt...otur för oss då att vi låg i tv-rummet och det var dit Melker kom tassande kl.7 på order av sina föräldrar för att inte väcka lillebror Sixten. Men med barnkanalen igång på låg volym, så fortsatte vi iaf att vila en stund till innan Sixten kom en halvtimme senare. Men lite morgonmys med småttingarna var inte alls så tokigt!

Barnen ville åka mer karuseller, så medan familjen Jacobsson gav sig iväg till Sjöfartsmuséet så gick vi än en gång till Liseberg, vi hade ju redan åkband för två dagar! Denna dag var det dock bättre väder och mycket mer köer så trots att vi var där fem timmar så åktes det inte så mycket. Jacobssons mötte upp oss där på eftermiddagen och därefter tog vi spårvagnen för att käka inne i stan. Vårt planerade restaurangbesök på Jensens Böfhus avbröts dock då vi såg att det var kö för att komma IN! Vi var då smått panikhungriga och med Mc Donalds i närheten var valet inte svårt... Stan var också fylld av fotbollssupportrar i antingen Manchester United- eller Barcelonatröjor, eftersom de lagen skulle spela på Ullevi på kvällen. Vi hade provat att få tag i biljetter men inte lyckats, vilket Felix var ganska besviken över... Dock tog jag och mina grabbar en rejäl promenad och kollade in Ullevi och stämningen utanför. Jisses vad med folk! Sen köpte vi godis, promenerade hem och såg matchen gratis på tv, och konstaterade att det var en tråkig match som avslutades med straffar till Barcas fördel, men eftersom det var en vänskapsmatch stod inget på spel.

På natten mådde jag riktigt illa i min mage och torsdagen kom efter en jobbig natt. Då packade vi ihop våra saker och tackade för två mysiga dagar med småkusinerna och begav oss söderut mot Varberg. Där hade vi bokat träff med en massa släktingar!

Vi började med min kusin Veronica och hennes barn Ismone och Elis, som bjöd på pannkakslunch och en rundvisning av Varbergs fästning. Vilken vacker utsikt och vilken mysig stad Varberg verkar vara! Dit vill vi nog fler gånger!
På eftermiddagen åkte vi hem till Veronicas föräldrar, min morbror Jan och moster Ann-Marie, som nyligen flyttat upp från Kävlinge för att ha nära till dotter och barnbarn. De bor i ett häftigt hus med 48 lägenheter, som alla är byggda kring ett stort inglasat "uterum" med palmer och andra exotiska växter, dammar, och fantastisk miljö. Där njöt vi av goda bullar och kakor och det var kul att träffa dem alla och få se deras omtalade hus. http://bovieran.se.loopiadns.com/

Inte nog med det, även min faster och farbror har flyttat till ett nybyggt hus i Varberg. Så på kvällen körde vi hem till Ann-Carin och Nisse som tog emot oss i trädgården med grillad god mat och trevligt sällskap. Ett jättefint hus även där, som vi sedan som fantastiskt gott i!!! Tack allihop på att ni tog emot oss under vår färd söderut! På fredagen längtade vi sen hem. Barnen till sina sängar, sitt playstation och sina kompisar. Och jag, jag längtade nog mest efter mina magmediciner som jag glömt ta med mig...Fick kontakt med min underbara vårdpersonal som tog blodprover, ordinerade antibiotika och smärtlindring....då var det skönt att vara hemma igen.

Blandade bilder från Liseberg, Ullevi och Varbergs färstning (med varierad kvalitét...)















1 kommentar: