måndag 9 juli 2012

Tillbaka

Nu har det verkligen gått alldeles för länge sedan jag skrev nåt på bloggen, frågan är om de gamla trogna läsarna har gett upp och slutat titta in....
När jag skrev senast var jag alldeles slut och sönderstressad av jobb och studier och det har tagit sin tid att varva ner. Men tack vare en fantastisk avslutning på vårterminen, med ett tvådagarsinternat på Margretetorps Gästgiveri, med superbra utbildning, fantastisk mat och trevlig sällskap, så gick jag på semester full av ny energi och faktiskt en längtan efter att ta mig an höstterminen så småningom.

Tiden går dock allt för fort och redan har mina två första semesterveckor gått. Men som jag skrev senast så undersökte jag möjligheterna att ta en extra veckas ledigt och det gick! Så trots två avverkade veckor så har jag ytterligare två kvar i denna omgång (en med barnen och en själv), sen jobbar jag två veckor innan jag har ytterligare en veckas ledigt med barnen. Känns mycket bra!

Felix har hunnit med fotbollscup i Bromölla vilket blev succe. Hans lag blev tvåa och dessutom fick han egen pokal för Wormos bästa spelare i finalen. Gissa om denna mamman var stolt och rörd???

Jag har hunnit bli ett år äldre, vilket jag tycker stör mig mer än tidigare år...funderar en del på varför...eller så är det bara att talet 41 låter så mycket "räligare" ;-)

Jag har haft härliga lediga dagar med barnen, med mina föräldrar, med Henrik och träffat goda vänner. Inga större måsten och inget stress. Bara ledigt och gott! Finns egentligen bara en sak att önska och det var att semesterkassan skulle varit större....eller rättare sagt existerat... Våren innehöll alltför mycket sjukdagar för att min semesterkassa skulle hinna fyllas på. Och det lilla jag hade hunnit spara gick åt till räkningarna när jag (som vanligt) glömt att bilskatten kommer samtidigt som semestern...suck! När ska jag lära mig detta??? Jag har betalt den i sex år!!!

Men vi är ganska bra på att hitta på gratisaktiviteter också. I veckan som gick hann vi faktiskt med en hel stranddag. Vädret har ju inte varit så som vi hoppats, men jag tänker inte nämna mer om det, det finns det tillräckligt med folk som gnäller över redan... I veckan som kommer tänkte jag ta med Felix ner till Malmö någon morgon för att va med på Sommarlov som spelas in för Svt. En dag har vi också tänkt åka upp till Kullen och besöka Nimis och Arks. Sen börjar Karnevalen på torsdag och vi har redan sett ut lite konserter som vi vill gå på den kvällen. Mer karneval blir det inte för mig och Henrik, eftersom vi åker till Halmstad fredag-söndag, då barnen är hos sin pappa. Vi ska bl.a. på konsert med Lars Winnerbäck, vilket Henrik fick biljett till av mig när han fyllde år. Och av honom fick jag nu hotellövernattning, så det blir en helhelg för oss på tu man hand. Ska bli mysigt. Jag gillar Halmstad!

Idag har jag blivit förälskad! Igen???tänker ni väl??? Ja i Rocky, som är en 9 veckors hundvalp som min gode vän Pia har skaffat till sig och dottern Hanna. Världens sötaste, goaste valp. Vill ha!!!!
Nu kallar sängen och jag ska drömma om att morgondagen går att tillbringa på stranden! Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar