söndag 22 juli 2012

Semester-resumé


Fyra veckors semester är till ända och imorgon väntar jobbet igen. Barnen har åkt med Lars till Bohuslän idag och de kommer att vara hos honom dessa två veckor som jag ska jobba. På torsdag-söndag vankas dock fotbollscup i Halmstad för Max och hans BBK P15 så då hoppas jag kunna åka dit och träffa dem. Efter två veckors jobb väntar slutligen en semestervecka till med mina älskade barn. Då blir det besök i Göteborg tillsammans med syster, svåger och småkusinerna. På vägen hem stannar vi till i Varberg och träffar fler släktingar. Nu bjuder jag på en blandad resumé av våra semesterveckor:
Felix och jag var på bio och såg Ice Age 4 i 3D. Eller i alla fall han...jag somnade...Zzzzz....

Felix med sin fina buckla för "Bästa spelare" och hela hans lag efter finalen i Bromölla

Mitt under semestern blev det också bestämt att jag och barnen ska flytta till ett nytt område (Larvi) och en ny lägenhet, i oktober. Här visar vi den härliga uteplatsen som vi ska njuta för fullt av!
Alla synliga fönster på första våningen + uteplatsen blir vår! 


Henrik och jag tillbringade en helg i Halmstad, huvudsakligen för att gå på konsert med Lars Winnerbäck.
 Det blev en härlig helg och konsertkvällen var hur fin som helst!
Även konserten var bra!


En av våra lediga dagar fick vi besök av Tina, Melker och Sixten. Då passade jag och Felix på att ta med dem till Karlslundsparken där det lektes och matades getter. Sixten var dock lite skeptisk.


 En tidig morgon packade jag och Felix frukosten och körde till Malmö för att vara med på Sommarlovs tv-inspelning. Det var en kul upplevelse som Felix fick uppleva en gång till med kompisen David.


Karnevalen i stan hann vi också besöka. Nytt för i år var bl.a. Actionområdet med anlagd beachvolleyplan.
Under min 4:e semestervecka var pojkarna hos Lars. Jag hade samtidigt otur att bli riktigt kass i min mage. Sista dagen på Henriks och min Halmstadhelg blev jag akut dålig efter frukosten och fick ett gallanfall som var grymt. Det gjorde att jag däckade här hemma i ett par dagar. Men när jag mådde bättre styrde jag kosan mot Simrishamn och var där ett par dagar trots att Henrik börjat jobba. Det blev besök på Kiviks marknad, lite strosande i stan och lunch på Hotell Svea med både Henrik och hans föräldrar. Sista kvällen körde vi i regn till Kronovalls slott för att se och lyssna på Laleh och väl framme hade vi faktiskt väldig tur med vädret.
Helgen har jag tillbringat med barnen igen och nu ska jag röja upp lite i hemmet inför kommande arbetsvecka. Gissar att det snart ringer några som vill komma och kolla på lägenheten, så lite städat får här väl vara...
Sen blir det till att ställa klockan TIDIGT!!! Kl.06.00 startar min arbetstid...puh....

Till er som börjar eller fortsätter er semester önskar jag en trevlig sådan. För min egen del är jag jättenöjd med mina gångna veckor, trots att det bara varit en stranddag i Borstahusen för min del. Men vi har haft det lugnt och avkopplande och ändå hunnit hitta på en hel del!
Fortsatt trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar