onsdag 8 februari 2012

Det finns två sätt...

...att se på det mesta.... Typ är glaset halvtomt eller halvfullt...???

Det liv jag lever, det s.k. "varannanveckalivet" innehåller verkligen många kontraster...ibland blir de så tydliga....

Idag kom jag hem efter en arbetsdag, innanför dörren ligger/står skor lite huller om buller. Dagens post har barnen tagit ett kliv över och låtit ligga kvar på hallmattan... Inifrån vardagsrummet hörs ljud, ljud av två pojkar som spelar tv-spel, eller på sin iPod och iPhone, eller halvbråkar med varann.... Sällan kommer jag hem och ser dem sitta djupt försjunkna i sina läxor vid sina skrivbord.... ;-)

Men en ensam och trist vecka kommer jag hem och ser posten på hallmattan just för att INGEN är hemma och INGEN hörs... Jag vet precis vad jag föredrar!!!

Eller kontrasten mellan i måndags då Felix satt tätt tätt intill mig i soffan och mös, första kvällen på "mamma-veckan" och vi kan inte få nog av närhet och kärlek. Kontra idag när vi ätit och jag inte hade hunnit umgås så mycket med pojkarna. Lät disken stå och tänkte ta den senare för att kunna gå in och sätta mig i soffan och mysa med dem...:

Jag: Ska vi sätta oss och mysa lite så kan jag ta disken senare??!!
Pojkarna: (djupt försjunkna i vars en skärm...) Nä ta du disken.... (typ dissad...)

Ja sånt är livet...ibland är man allt för sina barn och ibland är man inte lika viktig ;-) även om man vet att man är det innerst inne!

Ett annat sätt att se på saker från två håll:
1: Henrik kommer inte hem förrän om 10 dagar (suck, pust)! :-(
2: Henrik har varit borta i två veckor och nu är det bara 10 dagar kvar (tjoho!) :-)

Också avslutas dagens filosofier med en god nyhet: En dumleklubba innehåller bara 1 propoints (som är det min värld kretsar kring nu!) och de varar ganska länge :-)
Idag hade jag gått ner ytterligare 0,8 kg trots att jag kände mig svullen och inte så hoppfull. Jag är nu jättestolt över mina två guldstjärnor (jättelöjligt, jag vet, men för varje 3 kg får man en guldstjärna i sin bok och den är MYCKET VIKTIG!) och totalt har jag gått ner 6,6 kg på 5 veckor!!! (Klappar mig själv på axeln!)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar