söndag 4 december 2011

Julgran blev det!!!

Jodå, efter noga övervägande (och ni som känner mig noga vet att jag tänker mycket...) så blev det ett inköp gjort igår. En tur till Väla för att barnen skulle handla julklappar till mig och jag letade febrilt efter plastgran. Clas Ohlsson trodde jag starkt på men nä, inga snygga där (eller egentligen hann jag inte kolla så noga för Felix behövde gå på toa...). Sen blev det en tur till Rusta (då hade barnen nått stadiet "VI VILL HEM NUUUU!!!!") men inte heller där fanns det någon snygg. Så stället jag hela tiden tänkt att "de måste ha en snygg", fick ett besök på hemvägen. Plantagen i Rydebäck! Då var barnen helt trötta på mig och valde att sitta kvar i bilen, jag sprang från bilen till växthuset i ösregn 20 minuter före stängning och DÄR fanns den!!! Jag blev stormförtjust direkt! Ska erkänna att jag var väldigt skeptisk till priset först, men de som kostade hälften var inte ens hälften så snygga! Och en snabb överslagsräkning avgjorde! Denna skulle ha betalt sig på max 3 år jämfört med att köpa en "riktig" varje år. När jag skulle hämta den på hyllan hittade jag dock en skylt som talade om att den var nersatt med 200 kr t.o.m. idag! Ibland är det bara meningen! Nu återstår bara att se om den blir lika snygg i vårt vardagsrum... (Bilden är hämtad från www.plantagen.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar