söndag 6 november 2011

Söndagstankar

För en vecka sen satt jag precis som nu och summerade helgen och längtade efter att få jobba på måndagen. Väl på jobb kändes det så skönt att va tillbaka efter ca två veckor hemma och jag fick så varmt mottagande av de små barnen och mina kära kollegor A & A. Dagarna rusar på i ett fasligt tempo, mina egna barn hade höstlov och vi hade så sköna kvällar ihop då de kunde va uppe lite längre. Men redan efter ett par dagar kände jag mig helt risig igen...Vaknade med jätteont i halsen och rejäl huvudvärk på torsdagen och det var bara till att stanna hemma i sängen. IGEN! Skit också! Dessutom var Felix också rejält förkyld så det kändes inte helt oväntat, men jag trodde jag haft min beskärda del av ohälsa på ett tag.

Och som jag skrev tidigare; när kroppen är ur form så blir själen det också... Jag har varit obeskrivligt trött, känt mig alldeles urlakad i både kropp och själ och på fredagen fick jag nästan panik igen...jag ringde vårdcentralen och fick en telefontid i kommande vecka med min läkare. Dessutom kom sköterskan och jag överens om att jag kunde ta en lugnande medicin som jag hade hemma sen tidigare, för att hålla panikattackerna i schack. Antagligen beror alltihop på min dosökning av min antidepressiva medicin. Precis som när man börjar ta den så kan man även när man ökar dosen, få en period då man mår sämre innan serotoninnivån stabiliseras. Jag hoppas verkligen att det är anledningen. När jag tagit den lugnande tabletten så däcka jag totalt, det snurrade i huvudet och efter att barnen åkt till sin pappa så sov jag 4½ timme i soffan, hela eftermiddagen med andra ord! När jag vaknade kände jag mig helt groggy, men på nåt vis var det som det ändå hjälpte. Naturligtvis fick jag svårt att sova på natten, men jag visste ju varför.

Hela fredagen funderade jag på om jag skulle följa med Henrik till Linköping som planerat, där det var den årliga stora Jysk-festen. Jag hade verkligen sett fram emot den här Galafesten, köpt ny klänning, bokat tåg och längtat efter hotellfrukost =) Förkylningen kändes mycket bättre på fredagen så jag bestämde mig för att följa med. Min mentala hälsa blir inte bättre för att jag ställer in och sitter hemma ensam och deppar, så jag bestämde mig för att följa med men att själv bestämma hur mycket jag orkade. Så t.ex. när de andra tog en längre tur på stan efter vi checkat in på hotellet, så gick jag hem och la mig en stund. Jag tog det nog lugnast av alla på kvällen trots att det verkligen inte snålas på dryck på de här festerna, men insåg gladeligen att jag inte ville va bakis idag. Klokt tänkt! Mycket klokt t.o.m.! En massa trevliga människor, god mat, Magnus Hedman som DJ (men bättre som målvakt), Lasse Kronér som konfrencier och som kvällens hemliga stjärna ingen mindre än:

SEPTEMBER

Vilken stjärna, vilken röst och vilken utstrålning! Hennes 30-40 min på scen var absolut kvällens höjdpunkt. Sen var det skönt att komma tillbaka till hotellet i hyfsad tid och vakna pigg (jag iaf!) och hungrig och hugga in på den goda hotellfrukosten. Tåg hem igen och ikväll middag och umgänge hos mamma & pappa.


Och imorgon ska jag jobba igen!!! Och hålla tummarna för att ohälsan håller sig borta läääänge nu!


Hoppas ni som läser mår bra och får en bra vecka! Kram!




1 kommentar:

  1. Ha det gott! Kan väl höras är ju nära om jag behövs KRAM <3<3<3 // S

    SvaraRadera