tisdag 11 oktober 2011

Höst

Många är vi väl som sörjer lite att sommaren kom, gick och försvann...alltid alldeles för fort. Hösten avlöser utan att fråga oss vad vi tycker...det är bara att gilla läget... Men visst finns det en tjusning även med denna mörka, kalla och ruggiga årstid... Sedan jag skrev sist har i alla fall jag haft en hel del trevliga stunder;

Som anställd i Landskrona stad fick vi för två veckor sen lyssna på en alldeles förträfflig föreläsning med Sara Lund. Sara är egentligen man men har sedan många år levt som transvestit och föreläste bl.a. om allas lika värde, jämlikhet, fick oss att tänka efter både en och två gånger kring våra egna fördomar och föreställningar. Mycket väl värd att lyssna på. Läs mer på www.saralund.se om ni är intresserade.

En fredagkväll i slutet på förra månaden hade jag också en efterlängtad tjejmiddag här hemma, med mina gamla kompisar från högstadiet, Marie, Lotta och Victoria. Hur 8 timmar kan gå så fort som de gjorde denna kväll/natt är helt ofattbart, men GUD så kul vi hade. Jag har lovat att upprepa detta och längtar redan till nästa gång.

Samma helg var jag hos Henrik och bl.a besökte vi Kivik för att titta på Äppletavlan som görs varje år inför Äpplemarknaden. Jag har sett den live en gång innan men denna var mer svårtydd än tidigare. Dock häftigt att se 35000 äpple uppsatta på spik på en stor tavla utomhus. Även det väl värt ett besök.

Hösten innebär ju också att få kura ihop sig i soffan med en filt, varmt te, lite tända ljus osv...och förra veckan passade det bra eftersom jag var rosslig i halsen och hostig. Tack o lov blev det inte något större besvär av det, men Felix fick däremot stanna hemma med magont i fredags. Förutom det är det full rulle med barnens skola, fotboll och numera även innebandy för båda pojkarna. Kul att de hittar något som passar dem.

På mitt jobb är det verkligen också full rulle...det är mycket som händer hela tiden och idag har jag t.ex. varit och blivit examinerad för min PIM-utbildning (Praktisk IT- och Mediakunskap) och blev godkänd...kanske lite inspirerad att fortsätta lite till på egen hand, men inte säkert.

Nu ska jag logga ut härifrån och sätta mig med ett par intressanta tidningar om Förskolan och vårt spännande arbete. Sen blir det väl ett halvt öga på Sveriges match mot Holland senare ikväll... Inga pojkar hemma så det blir ganska tomt...

Ute smattrar regnet på fönsterrutorna och jag kan inte låta bli att tycka att höstkvällarna är ganska avslappnade...att det blir mörkt tidigt gör på något vis att jag går ner i varv tidigare och lättare kommer i säng i tid... (Märks det att jag försöker förlika mig med mörkret...)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar