lördag 3 september 2011

Vänskap



William Shakespeare lär ha sagt:

"En vän är den som känner dig som du är, förstår var du har varit, accepterar vad du har blivit, och ändå, varsamt låter dig växa"

Idag har jag tillbringat hela dagen i sådant sällskap, med mina allra bästa vänner M & N! Vi har känt varandra i 37 år, vi har delat glada och ledsna stunder, vi har pratat, skrattat, gråtit, festat, pratat, pratat, pratat, pratat, och en massa annat tillsammans, under alla dessa år.

De betyder så mycket för mig!

Jag ser alltid framemot att vi ska ses, och med åren har dessa träffar kommit att betyda alltmer. Under de tuffa åren med sjukdomar, skilsmässa, operationer m.m. har de alltid funnits där för mig. Jag hoppas att de känner likadant, att jag finns där för dem, men det är jag ganska säker på att vi känner alla tre.

Vi brukar säga att vi är som systrar. Vi har lekt sedan vi var 3 respektive 5 år och oj vad vi har bråkat också!

Men vi vet var vi har varann och det är sådana vänner som jag vet att jag skulle kunna ringa mitt i natten om jag skulle behöva.



Med sådana vänner så behövs det inte så många! Men gud vad jag önskar att vi bodde närmre varann! Men idag när vi skildes åt så hade vi redan bokat in TRE nya träffar då vi ska ses! Längtar redan!

N & M: Ni är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar