fredag 19 augusti 2011

Ska jag skratta eller gråta?

I onsdagskväll satt jag vid tv:n och var nöjd, glad, pigg och tänkte att det var så skönt att va igång på jobb, kände mig duktig som varit ute och promenerat, försöker hålla LCHF-kosten och var allmänt nöjd med livet.

KL 4 på natten vaknade jag av att jag hade jätteont i magen. Stoppade i mig Panodil och somnade om men hade lika ont när jag vaknade. Tog mig ändå iväg till jobb där jag skulle stänga, så det blev en lång dag. Kände mig ganska sliten... Hemma på kvällen hade det inte gått över ens en liten smula, så jag såg ingen annan utväg än att stoppa i mig Tramadol som smärtlindring.

Fördelar; den brukar ta bort smärtan. Nackdelar; den har jobbiga biverkningar.

Mycket riktigt...vaknade efter ett par timmars sömn, alldeles groggy i huvudet men kroppen vägrar slappna av. Kunde inte somna om på ett par timmar... På morgonen hade dock smärtan i magen försvunnit, men huvudet och kroppen var sega... Ringde jobb och bad att få sova lite till och kom dit strax före tio... Var jätteglad att jag kunde jobba resten av dagen även om jag varit lite seg. Men det onda i magen höll sig i schack ända tills på seneftermiddagen och nu känns det lite, men jag avvaktar och ser om jag klarar mig med panodil. Vill helst undvika biverkningarna, men det är minsann inte lätt att veta vad man ska göra...

Hur som helst så känner jag mig både arg, ledsen och besviken över att smärtan kommer tillbaka titt som tätt. Fast jag vet att det blir så, så är det lika frustrerande varje gång allt slås omkull av detta. Mina helgplaner fick jag ställa in redan igår, så nu ska jag vila och kurera mig hela helgen! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar