onsdag 10 augusti 2011

Sista semesterveckan

Äventyrsgolf på Borstahusens camping. Pappa, Felix, Henrik och Max fångades på bild, men endast min skugga =)






Skolstarten närmar sig, en vecka kvar av barnens sommarlov. Min jobbstart närmar sig ännu mer, redan på måndag är det dags. Men jag är alldeles tillfreds med det, har haft underbara semesterveckor och trots att gemene man ojar sig äver vädret så lägger jag ingen större energi på det. Det är som det är och vi kan inte påverka det...bättre då att välja sysselsättning efter väderlek.

Denna vecka är det BBK:s Sommarbollen på Ulkavallen och båda pojkarna är där mellan 9.00-11.30, Max som ledare och Felix som deltagare. En perfekt avslutning på semestern eftersom de kommer upp på morgonen, är aktiva och somnar gott på kvällarna. Dessutom är deras ordinarie träning igång på kvällarna ett par gånger i veckan så det blir mycket fotboll nu. Ikväll ska de gå med sina respektive lag och titta på U21-landskamp mellan Sverige och Holland på IP.

Igår var Henrik ledig med oss och vi hann med en hel del. Medan grabbarna var på fotboll så gick vi en långrunda, minst en timmes bra promenad med stavarna för min del. Kändes i armarna efteråt! Sen unnade vi oss lunchbuffé på Thairestaurangen Basilika här i stan. Mums! På seneftermiddagen tyckte vi vädret var okej så vi cyklade ner till Campingen och spelade Äventyrsgolf med morfar. Jättekul aktivitet! Det är en blandning av minigolf och vanlig golf. Som puttinggreener i konstgräs. Det kommer vi att göra om, synd bara att det kostade ganska mycket. För mig och pojkarna gick det på 160 kr så det är kanske inget man gör flera gånger i veckan precis...

Idag är det riktig höststorm, men solen tittar fram mellan de korta skurarna. Jag tog cykeln samma runda idag, tyckte det var rätt strongt gjort mtp blåsten. Inget planerat i eftermiddag, men eftersom jag varit och köpt färska blåbär och hallon så kanske det blir till att baka lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar