måndag 11 april 2011

Hemma...

...tyvärr!!! Sov ganska gott i natt även om jag mådde sådär...gick upp tidigt i morse, bara för att konstatera att jag inte kunde gå och jobba. Fasen också!!! Vill så gärna vara där fullt ut nu när jag precis är tillbaka på heltid, men det går inte när jag mår såhär. Det var inte mycket jag kunde få i mig idag heller, och så fort jag ätit något så får jag ont i magen. Nu har jag dubblat dosen av en sorts medicin så får vi se om det blir någon förbättring till imorgon. Kommer att stanna hemma då också, måste bli helt bra igen. Gick hela förra veckan och mådde halvkass, så det har jag kanske fått sota för nu... Var i alla fall uppe och skickade iväg barnen till skolan imorse, sen däckade jag igen. Henrik hade ledig dag och satt uppe halva natten och kollade golf, så han var inte heller så pigg...men efter frukost så stack han till golfbanan innan han körde hemåt till sitt... Flyttdag för Felix idag men eftersom jag var hemma kom han hit efter skolan. Snabb läxläsning sen ut med kompis på gården. När pappa var på väg hämtade vi hem honom och plötsligt blev han så ledsen...han ville stanna här längre, tyckte veckan gått för fort osv... Ganska vanliga kommentarer från honom men alltid lika svåra att bemöta på ett bra sätt. Jag blir jätteglad över att han uttrycker sina känslor och är ärlig, samtidigt är det svårt att bara säga "okej då" och låta honom stanna, det blir liksom fel mot hans pappa... Eftersom jag redan bestämt mig för att va hemma imorgon också, så kunde jag i alla fall lova honom att få komma hit efter skolan imorgon också. Det blev lite bättre, men ändå var han ledsen när pappa kom. Känns hårt i mammahjärtat att se honom ledsen när han ska åka, och lika hårt känns det mot Lars som såklart vill möta en glad kille... Men som tur är hade han ett trumfkort att spela ut: BoIS seriepremiär hemma ikväll mot Värnamo!!! När Felix förstod att de kunde gå dit visste han nog inte om han skulle skratta eller gråta...men glad blev han i alla fall. Tack gode gud! Sitter och funderar på vad jag kan tänkas äta...det enda jag kommer på att jag är sugen på är glass...sjukt va? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar