torsdag 24 mars 2011

Sista skoldagen...

Jaha, så har min utbildning närmat sig sitt slut och imorgon är det examinationsdag på Malmö Högskola. Jag hoppas mitt examensarbete blivit godkänt och att det blir en sista givande dag. Tjejerna Linda och Nina i min basgrupp hoppas jag få träffa igen, vi har verkligen haft superkul när vi träffats! Vi har arbetat bra tillsammans och imorgon ska vi ha samtal om våra arbeten, vilket säkert går jättebra!

Jag är oerhört tacksam för att jag fick chansen att gå den här utbildningen och är så glad och stolt över mig själv att jag tog chansen. Det var inte alla som var så positiva till mitt val, men jag följde min egen övertygelse och är nöjd med det. Jag känner att jag har utvecklats i mitt yrke under tiden och har lärt mig massor! Efter nästan 17 år i yrket kan det minsann behövas lite påfyllning och det tror jag alla skulle behöva. I mitt yrke har det hänt otroligt mycket sedan min examen 1994 och då borde det nästan vara obligatoriskt med en rejäl fortbildning efter ett visst antal år.

Jag hoppas att alla som har chansen tar den och att fler söker till Förskolelyftet för det har verkligen varit precis det, ett LYFT!
Nu ser jag framemot att jobba med barn och kollegor på heltid och omvandla allt jag läst och lärt till praktisk verksamhet! Längtar till måndag minsann!

Men nu kallar sängen efter att jag har packat ihop skolböckerna en sista gång och packat skolväskan!
Natti natti!

1 kommentar: