onsdag 16 februari 2011

Hjälp barnen i Kenya till en ordentlig skolgång

Jag har tipsat om bloggen innan och nu uppmanar jag er verkligen att gå in och läsa och hjälpa till! En av tjejerna som skriver den är dotter till min kollega så jag vet att det är seriösa tjejer bakom projektet.

http://jambokenya.blogg.se

Med väldigt små medel kan vi som har det så jäkla bra här i Sverige, hjälpa ett eller flera barn att få sin rättmätiga del av en ordentlig utbildning. Vill ni hjälpa till finns kontouppgifter på bloggen och därefter kommer mer information på bloggen efterhand. Vi i Sverige har en av världens bästa skolor och våra barn har skolplikt. I andra delar av världen ser förutsättningarna helt annorlunda ut. Tänk på det nästa gång ni hör ert barn klaga på skolmaten, på slitna skolböcker eller att lärarna är tjatiga... Vi har det SÅ JÄKLA BRA!!!

Hjälp nu till att låta andra barn få en del av det!

3 kommentarer:

  1. hej vi håller också på och samlar in pengar till barn i kenya till skolaor och hem för de föräldralösa min fru och jag önskar lycka till
    M.V.H Anders och Beth

    SvaraRadera
  2. Hej, Jag och min fru från kenya funderar på att öppna en förening för att samla i pengar till att bygga skolor i kenya. Har ni tips och ideér är ni välkommna att kontakta oss. Hälsningar

    Andreas
    Vasterlofsta@telia.com

    SvaraRadera
  3. Hej, ok, jag kan vidarebefordra detta till de tjejerna som varit där.. Lycka till!
    /Maria

    SvaraRadera