måndag 14 februari 2011

Härliga helg!

Just idag vill det sig inte riktigt när det gäller att lägga in bilder på bloggen...de får komma en annan dag...men med lite ord kan jag försöka förmedla vår härliga helg....

Fredagen började med Ishallsbesök tillsammans med Felix klass. Jag skjutsade alla barnens packning medan de gick dit och hem. Lite åkning blev det för mig också denna gång. Efter skolan hade Felix två härliga kompisar med hem som stannade hela dagen och ända till åtta på kvällen. Roligt hade dem och jag tycker det är härligt med många barn runt middagsbordet! Sen blev det soffmys för oss själva.

I lördags var det dags för lillkusin Sixtens dop. Även hans kusin Malte döptes samtidigt i Billeberga kyrka och solen sken från en klarblå himmel. God mat, glada barn, fina presenter och trevlig eftermiddag/kväll blev det sen. Väl hemma igen kom Henrik som jobbat och det blev Melodifestivalen och soffmys igen.

Igår när söndagen kom var det fina vädret tyvärr betydligt kallare...en kort promenad blev det på kvällen men annars blev det mest att va inne. Max stack till en kompis och Felix tog hit en av fredagskompisarna igen. När det var dags för middag var vi två vuxna och fyra barn runt bordet. Kul! Härligt att barnen vill vara här och att det förhoppningsvis känner sig välkomna! Alla fyra grabbarna gav sig sen iväg till Idrottshallen för att se Falcons spela innebandy. Henrik och jag stannade hemma och han stannade även till idag eftersom han var ledig.

I morse blev det lite stressigare än planerat eftersom jag blev inringd till jobb en timme tidigare, men med duktiga barn och oduschad mamma så hann vi =) Men först hann barnen få ett Alla-hjärtans-dag kort med geléhjärtan i...till frukost... (ooopppssss)... Ja Henrik fick också såklart men eftersom han sov så gott när vi gick så vet jag inte när han åt det...
Däremot var min säng extra fin när jag kom hem...Den hade Henrik bäddat med ett nytt påslakan fullt med hjärtan...sött va?!

Felix har haft en stor dag idag förresten... För första gången fick han egen nyckel i morse och gick hem ensam efter skolan. Innan jag körde från jobb ringde jag hem och kollade och då hade han precis kommit in. Men snabbt ut och lekte med kompisar igen och kom hem ett par timmar senare...härligt med mycket vänner! Sen åkte han till pappa Lars ikväll och Max är kvar till imorgon... En morgon som jag för övrigt borde tänkt på för länge sen (men inte så lätt när sonen inte vill lägga sig...)...klockan ringer då 5.15 för att jag ska vara först på plats på jobb... Morgonstund har guld i mun...eller inte...

Natti Natti och ha en go vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar