torsdag 13 januari 2011

Önskar mig så en skön fåtölj att sitta och läsa i...



I mitt "förra liv" (d.v.s. när jag hade hus och mer möbler...) hade jag en superskön öronlappsfåtölj med fotpall. Den var perfekt och superskön att sitta och läsa i, titta på tv i, mata småbarn i, sova middag i....you name it... Men i samband med flytt från hus till liten lägenhet fick den säljas på Blocket. (Minns den äldre utländska mannen som kom och köpte den. lyfte upp den utan att så mycket som pusta, trots att den var rejält klumpig och tung, och bar iväg den på studs... Redan då saknade jag den...)


Platsen sen dess har ju varit begränsad men nu har jag insett att jag vill ha en ny. Antingen som en extra sittplats att dra fram jämte sofforna när vi är flera som vill sitta tillsammans, eller som en egen vrå att läsa, vila eller bara koppla av i.


Det finns två favoriter i väldigt varierad prisklass, som jag bara tycker är så sköna OCH snygga! Helst ska det va med fotpall också såklart...


IKEA-klassikern Poäng är aldrig fel...denna klädsel hade passat i mitt vardagsrum:
(bilden från IKEAs hemsida)

Men........

...min verkliga dröm är ju denna.... En alldeles underbar Lamino med ekstomme och grå eller svart fårskinnsklädsel:

(Bilden från Miljögårdens hemsida)

Drömma måste man ju kunna få...eller hur???


1 kommentar:

  1. Jag hörde ett rykte att mamma och pappa behövde flytta sin skinnfåtölj till ovanvåningen och då behövde nytt hem till de två fåtöljerna som finns där. Det är väl poäng, är det inte det? Kan ju få en ny dyna så blir den riktigt bra. Kanske vars en till oss?! :-)

    SvaraRadera